خبر های جدید

تحریم چند شرکت متهم به همکاری با اسرائیل توسط اتحادیه عرب

تحریم چند شرکت متهم به همکاری با اسرائیل توسط اتحادیه عرب

اتحادیه عرب گروهی از شرکت‌های بین المللی که در میان آنها برخی از شرکتهای آمریکایی و اروپایی نیز وجود دارد، به علت همکاری با اسرائیل در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

شورای اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای در پایان نشست خود که دیروز در قاهره، پایخت مصر با موضوع تحریم کالاهای اسرائیلی توسط کشورهای عربی برگزار شد، گروهی از شرکت‌های بین المللی متهم به همکاری با دولت اسرائیل را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

در میان شرکت‌های تحریم شده گروهی از شرکتهای آمریکایی و اروپایی نیز وجود دارد.

در بیانیه اتحادیه عرب آمده: شرکت املاک و مستغلات آمریکایی با نام «REMAX» به دلیل فروش و اجاره مسکن در شهرک‌های یهودی نشین و همچنین گروه بانک فرانسوی – بلژیکی دکسیا «Dexia»، به خاطر داشتن شعبه در اسرائیل و اعطاء وام به شهرک نشینان یهودی در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته است.

بر اساس این بیانیه، شرکت سیمان هایدلبرگ آلمانی به دلیل داشتن شعبه در شهرک‌های یهودی‌نشین و همچنین شرکت نفت آمریکایی وابسته به گروه «Genie Energy» به خاطر اجرای عملیات اکتشاف نفت و گاز در بلندی‌های جولان و داشتن شعبه در اسرائیل طی روزهای آینده در فهرست شرکت‌های تحریم شده توسط اتحادیه عرب قرار خواند گرفت.

در بخش دیگر بیانیه اتحادیه عرب از شرکت صنایع سنگین آمریکایی «کاترپیلار» که به دولت اسرائیل برای تخریب خانه فلسطینیان و ساخت دیوار حائل ماشین‌آلات سنگین عمرانی تامین کرده است، خواسته تا در ﺗﻮاﻓﻖ ﻧﺎﻣﻪ فروش تولیدات خود به این کشور، شرط “عدم استخدام آن در اراضی اشغالی فلسطین” را درج کند.

بر اساس بیانیه مذکور، فعالیت‌های شرکت امنیتی انگلیسی – دانمارکی «G4S» در اسرائیل از سوی “دفتر تحریم اعراب علیه اسرائیل” وابسته به اتحادیه عرب مورد پیگیری قرار می‌گیرد زیرا این شرکت متهم به ارائه خدمات به دولت اسرائیل است.

“دفتر تحریم اعراب علیه اسرائیل” سال ۱۹۵۱ در داخل اتحادیه عرب تاسیس شده است و این دفتر که یکی از ارگان‌های اصلی اتحادیه عرب به شمار می‌رود، برای تشخیص و تحریم شرکت‌های اسرائیلی و همچنین شرکت‌های همکار با این کشور هر سال دو نشست برگزار می‌کند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا