خبر های جدید

بریتانیا در پی منع اقامه نماز جمعه در زندان‌ها

بریتانیا در پی منع اقامه نماز جمعه در زندان‌ها

وزیر دادگستری بریتانیا با اعلام اینکه اقامه نمازهای جمعه در زندان‌ها توسط اسلام‌گرایان با ترویج عقاید افراطی و خلاف ارزش‌های ملی همراه بوده است از اتخاذ تدابیر بازدارنده در این خصوص خبر داد. بریتانیا در پی منع اقامه نماز جمعه در زندان‌ها خانم

«لیز تراس»، وزیر دادگستری بریتانیا پس از تحقیق در مورد افراط‌گرایی اسلامی در زندان‌ها توصیه کرد، شیوه سختگیرانه‌ای برای مشکل‌سازان نمازهای جمعه زندانیان اسلام‌گرا اتخاذ شود. وی گفت: افراط‌گرایی اسلامی، خطری بزرگ برای جامعه و یک تهدید برای امنیت عمومی است که در هر کجا دیده شود، باید با آن مبارزه کرد.

تراس متعهد شد که با ترویج این ایدئولوژی مسموم در پشت میله‌های زندان‌ها برخورد و مبارزه کند. وی افزود: پیشگیری از خطرناک‌ترین افراط‌گراها برای افراطی نکردن زندانیان دیگر به‌منظور امنیت زندانیان مسلمان و حفاظت از عموم ضروری است.
در همین راستا، سخنگوی وزیر دادگستری بریتانیا گفت: ما ضمانت خواهیم کرد که رؤسای زندان‌ها بتوانند از قدرت فعلی خود برای ممنوعیت برگزاری نماز جمعه توسط زندانیانی استفاده کنند که رفتار مخرب داشته یا عقایدی را ترویج می‌دهند که خلاف ارزش‌های اصلی بریتانیا است.

وی گفت: به‌هرحال ما نمی‌دانیم تغییر برگزاری نماز جمعه و برگزاری آن به‌صورت فرادی در سلول‌ها اقدام درستی است یا نه. پیش‌تر نیز وزیر دادگستری بریتانیا، از ایجاد بخش‌هایی ویژه در داخل زندان‌های این کشور برای نگهداری زندانیان اسلامگرای افراطی که می‌توانند بر سایر زندانیان تاثیر داشته باشند، خبر داده بود.

لیز تراس همچنین طرح‌هایی را برای انجام بازرسی‌های بیشتر در بخش زندانیان مسلمان و خارج کردن کتاب‌هایی با محتوای ترویج افراط‌گرایی از کتابخانه‌های زندانیان اعلام کرده است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا