خبر های جدید

واکنش حزب النهضه به قرار گرفتن «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» در فهرست تروریسم

واکنش حزب النهضه به قرار گرفتن «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» در فهرست تروریسم

حزب النهضه تونس در واکنش به قرار گرفتن اتحادیه جهانی علمای مسلمان در فهرست تروریسم کشورهای تحریم کننده قطر اعلام کرد که چنین اقداماتی مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند.

حزب النهضه تونس با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به قرار گرفتن «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» در فهرست تروریسم کشورهای تحریم کننده قطر، اعلام کرد: ” تفاسیر سیاسی از تروریسم و افزودن شخصیت‌های معتدل و نهاد‌های علمی به فهرست تروریسم، مبارزه با تروریسم را تضعیف می کند”.

النهضه با اشاره به اینکه قطب بندی ایدئولوژیک را قبول ندارد، اعلام کرد: “تلاش برخی رسانه‌ها برای رویارویی سیاسی با النهضه با استفاده از این فهرست غیر قابل قبول است”.

در این بیانیه همچنین درباره راشد الغنوشی، رهبر النهضه و عضو اتحادیه علمای مسلمان نیز آمده است: “الغنوشی شخصیت مهمی است که با تروریسم و تفکر تروریستی مبارزه می کند”.

گفتنی است کشورهای مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کرده اند که اتحادیه جهانی علمای مسلمان به رهبری شیخ یوسف القرضاوی و شورای بین المللی اسلامی که مقر آن در دوحه است و همچنین ۱۱ شخصیت دیگر را به فهرست تروریسم خود افزوده اند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا