خبر های جدید

عربستان صدور فرآورده های نفتی به مصر را متوقف کرد

عربستان صدور فرآورده های نفتی به مصر را متوقف کرد

عربستان در ماه اکتبر صدور نفت به مصر را متوقف کرد اما اداره کل نفت در مصر اعلام کرد که شرکت نفت آرامکو عربستان هیچ گونه هشدار رسمی دال بر توقف ارسال سوخت به مصر دریافت نکرده است. رسانه های گروهی مصر به نقل از عبدالعزیزسخنگوی وزارت نفت اعلام کردند که مصر برای تامین فرآورده های نفتی بازار داخلی خود قراردادهایی را به امضا رسانده است.

منابع بازرگانی مصر گفتند که قاهره با توجه به دریافت نکردن کمک های نفتی از عربستان در ماه جاری مجبور شده تا برای خرید تقریبا ۵۶۰ هزار تن گازوئیل بزرگ ترین مناقصه را برگزار کند.

عربستان بر اساس توافقنامه منعقد شده میان شرکت سعودی آرامکو و اداره کل نفت مصر به ارزش ۲۳ میلیارد دلار قرار است به مدت پنج سال ماهانه ۷۰۰ هزار تن محصولات نفتی به مصر صادر کند. این موافقت نامه در سفر شاه سلمان بن عبدالعزیز به مصر در سال جاری میلادی به امضا رسید.

سیاست خارجی مصر اخیرا از عربستان به شدت زاویه گرفته است و مصر ضمن نزدیک شدن به دولت سوریه در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل به نفع نظام بشار اسد و مبارزه با تروریست های سوریه رای داد. مواضع متفاوت قاهره، ریاض را به شدت خشمگین کرده است و رسانه های گروهی عربستان که در گذشته از عبدالفتاح السیسی تقدیر و ستایش می کردند هم اکنون به طور ضمنی یا علنی از وی به شدت انتقاد می کنند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا