خبر های جدید

شیخ قرضاوی خطاب به امت اسلامی: اقصی را نجات دهید!

شیخ قرضاوی خطاب به امت اسلامی: اقصی را نجات دهید!

دکتر یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان از امت اسلام خواست مسجد اقصی را نجات دهند.

االحمد لله والصلاه والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن تبع هداه وبعد؛

مشکلات مسلمانان در فلسطین اشغالی و ظلم و ستمی که بر آنان می‌رود بر امت بزرگ اسلام پوشیده نیست؛ آزار و اذیت فلسطینیان و محروم کردن آنان از ابتدایی‌ترین حقوق قانونی و اعمال سیاست تبعیض نژادی در تمام طبقات جامعه بر همه آشکار است. با این حال ملت مبارز فلسطینین تا امروز استوار و پایدار مانده‌اند. اما مسأله دیگر از حد صبر و تحمل فرا‌تر رفته است و مسجد الاقصی این مکان پر از خیر و برکت، محل اسرای رسول گرامی اسلام، نخستین قبله‌گاه مسلمانان و سومین مسجد بزرگ اسلامی مستقیماً در معرض خطر قرار گرفته است. ترفندهای صهیونیست‌ها برای مسجد اقصی مرحله به مرحله پیش رفته است؛ آنان هم‌اکنون از مرحله‌ی حفر تونل در زیر مسجد و ساخت و ساز‌های زیرین آن گذشته‌اند و با تغییر جمعیتی شهر قدس و تلاش برای یهودی سازی آن و فشار بر ساکنان بومی شهر از مسلمان و مسیحی و تجاوز به مقدسات اسلامی و مسیحی فرا‌تر رفته‌اند و بی-شرمی را به جایی رسانده‌اند که از حد توان هر مسلمانان و مسیحیان خارج است و هیچ آزاده‌ای آن را برنمی‌تابد. آنان با یورش به صحن و حیاط مسجد گستاخی را به ‌‌نهایت رسانده و این مکان مقدس را آلوده کرده‌اند؛ اکنون خود در جایگاه دربان مسجد برای مردم تعیین می‌کنند که چه کسی حق ورود دارد و چه کسی حق ورود ندارد. در این میان یک روز کامل هم درهای مسجد را بستند و مسلمانان را از وارد شدن آن منع کردند؛ آ‌ن‌گاه با گروهی از سربازان و شهرک‌نشینان وارد مسجد شدند و به مسلمانانی که در داخل آن بودند حمله کردند.

آن‌چه امروز بر سر مسجد الاقصی می‌آید فاجعه‌ی بزرگی است که امت عرب و اسلام نباید در مقابل آن ساکت بنشیند. بر امت اسلامی از شرق تا غرب واجب است مسایل کوچک و حاشیه‌ای و اختلافات جانبی را‌‌ رها کنند و بر مسأله‌ی نخست اسلام یعنی مسأله‌ی فلسطین تمرکز کنند. امت اسلامی باید فلسطین را با مسأله‌ی محوری آن قدس مورد توجه قرار دهند و از مسأله‌ی قدس نیز به اصل قضیه یعنی اقصای دربند همت گمارند.

ای امت عرب،‌ای امت اسلام و‌ای آزادگان جهان؛ پرده‌ی سکوت را کنار زنید و برای دفاع از مقدسات خود به پا خیزید. بر شما حرام است که بی‌تفاوت بنشینید و یهود به اقصی دست درازی کند و در صدد تقسیم آن باشد؛‌‌ همان کاری که در مسجد ابراهیمی انجام داد و آن را به صورت زمانی و مکانی در میان یهودیان و مسلمانان تقسیم کرد. این کار‌ها غیر قابل قبول است و هیچ مرد و زن مسلمانی نباید به آن رضایت دهد. در راه مسجد الاقصی باید خون ریخته شود و شایسته است مسلمانان جان و مال و فرزندانشان را در این راه نثار کنند.

من علمای اسلام در تمام جهان را مورد خطاب قرار می‌دهم تا سخن حق را در مساجدشان بیان کنند و به ملت‌های مسلمان یادآور شوند که در مقابل مقدسات خود و برای رهایی اقصی چه مسؤولیتی بر دوش دارند.

من از رهبران مسلمان و حکام اسلامی می‌خواهم مسایل شخصی و اختلافات جزئی را کنار بگذارند و به دفاع از مقدسات امت برخیزند؛ از ملت‌های مسلمان می‌خواهم دست در دست هم نهند و حکامشان را به اتحاد و همکاری متقاعد کنند. مردم برومند فلسطین را مورد خطاب قرار می‌دهم و به آنان می‌-گویم برای یاری اقصی به پا خیزید… هر کس می‌تواند خود را به اقصی برساند و از آن پاسداری کند درنگ به خرج ندهد. هر کس می‌تواند به قدس برسد و بر شمار برادرانش بیفزاید پس حرکت کند. از امت اسلامی می‌خواهم نیازهای مردم فلسطین را برآورده سازند تا بتوانند استوار بمانند و جبهه‌ی خود را تقویت کنند.

من تمام امت را به آشتی عمومی بر اساس حق و عدالت فرا می‌خوانم؛ با هم آشتی کنید تا کسانی که شما را به نزاع و درگیری سوق می‌دهند ناکام شوند. اختلافات را فراموش کنید و برای نبرد آزادسازی قدس که رسول خدا مژدگانی‌اش را به ما داده است دست در دست هم بگذارید. پیامبر اکرم [صلی الله علیه و سلم] فرموده است:

«لا تقوم الساعه حتى یقاتل المسلمون الیهود، فیقتلهم المسلمون حتى یختبئ الیهودی من وراء الحجر والشجر، فیقول الحجر أو الشجر: یا مسلم یا عبد الله هذا یهودی خلفی، فتعال فاقتله، إلا الغرقد، فإنه من شجر الیهود».

قیامت بر پا نمی‌شود تا زمانی که مسلمانان با یهود وارد نبرد شوند و همه‌ی آنان را از دم تیغ بگذرانند تا جایی که وقتی یک نفر یهودی خود را پشت هر سنگ و درختی پنهان می‌کند و آن سنگ یا درخت می‌گوید:‌ای بنده‌ی خدا پشت من یک نفر یهودی پنهان شده است بیا و او را بکش مگر درخت غرقد که درخت یهود است.

«وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ» [حج: ۴۰].

یوسف قرضاوی

رئیس اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان

۱۵ آبان ۱۳۹۳ شمسی
منبع:اصلاح‌وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا