خبر های جدید

جمعه، میعاد تظاهرات مسلمانان هندی علیه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به «دهلی‌نو»

جمعه، میعاد تظاهرات مسلمانان هندی علیه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به «دهلی‌نو»

در حالی که صدها دانشجوی هندی دو روز قبل سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کردند؛ مسلمانان هندی نیز فردا پس از نماز جمعه علیه این رژیم تظاهرات گسترده‌ای برگزار خواهند کرد.

در پی سفر  شش روزه «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی به هند، دانشجوی هندی به خیابانهای پایتخت آمدند و با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین زنده باد»، «مرگ برامپریالیسم» خواستار خروج «ریولین» از خاک هند شدند. این در حالی است که بسیاری از مسلمانان هندی نیز در واکنش به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به این کشور، قصد برپایی تظاهرات گسترده سراسری در دهلی‌نو را دارند.

قرار است فردا پس از نماز جمعه مسلمانان هندی علیه رژیم اسرائیل تظاهرات برگزار کنند. بسیاری از مردم هندی اعلام کرده‌اند که دولت دهلی‌نو نباید همکاری‌های خود را با رژیم صهونیستی افزایش دهد. آنها با اشاره به جنایت‌های فراوان اسرائیل به فلسطینیان، از مجامع بین‌المللی خواستند به مخالفت با رژیم صهونیستی بپردازند.

«شیعت نیوز» در این باره نوشت که دانشجویان هندی قصد برپایی تظاهرات گسترده‌ای جلوی سفارت رژیم صهونیستی را داشتند که با دخالت پلیس مکان تظاهرات تغییر کرد. رئیس رژیم صهیونیستی پس از دو دهه برای نخستین بار به دیدار مقامات هندی رفته است. این درحالی است که همزمان اردوغان در پاکستان به سر می برد.

به نظر می رسد منازعه دو کشور «هند وپاکستان» بر سر مسئله کشمیر و کشیده شدن اوضاع  ازدلایل اصلی این سفرها است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا