خبر های جدید

اخوان المسلمین، مصالحه با دولت مصر را رد کرد

اخوان المسلمین، مصالحه با دولت مصر را رد کرد

جماعت اخوان المسلمین مصر روز یکشنبه با هرگونه مصالحه با دولت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور کنونی این کشور مخالفت کرد.

این جماعت در بیانیه ای که روی صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرده است، اعلام کرد: بارها اعلام کرده ایم و امروز نیز دوباره اعلام می کنیم که از مشروعیت محمد مرسی، حقوق شهدا و زخمی شدگان، حقوق بازداشت شدگان در زمینه آزادی و حق ملت در زندگی باشرافت کوتاه نمی آییم و مصالحه با خائن قاتل را نمی پذیریم.

اخوان المسلمین در این بیانیه، نیروهای انقلابی و شخصیت های انقلاب این کشور را به تجدید و تکمیل انقلاب بیست و پنج ژانویه ۲۰۱۱م که منجر به سرنگونی حسنی مبارک شد، دعوت کرد و از انها خواست  تا زمان تحقق کامل اهداف این انقلاب در صحنه حضور داشته باشند.

تاکنون هیچ یک از  مقامات مصر درباره بیانیه اخوان المسلمین در این خصوص اظهار نظر نکرده اند اما معمولا مقامات این کشور هرگونه دعوت به مصالحه با این گروه را رد و آن را یک گروه تروریستی می خوانند .

این در حالی است که ابراهیم منیر معاون دبیرکل اخوان المسلمین مصر روز گذشته(شنبه)  در گفتگو با یک سایت اینترنتی یادآور شده بود که این جماعت در امکان پذیرش مصالحه با میانجی گری برخی افراد جدی است؛ این موضوع بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و روزنامه های محلی در پی داشت و با مخالفت صریح هواداران این گروه روبرو گشت.

منیر گفت: اخوان المسلمین برای شنیدن تمامی دیدگاهها از سوی میانجی گران(بدون اینکه نامی از انها ببرد) به منظور ایجاد آشتی در کشور آمادگی دارد.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا