خبر های جدید

اردوغان: از همین جا پیام خود را به جهانیان اعلام می‌کنم/وقت بلند شدن صداهاست

اردوغان: از همین جا پیام خود را به جهانیان اعلام می‌کنم/وقت بلند شدن صداهاست

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در کنفرانس «ساختار امنیتی جدید ترکیه» در آکادمی پلیس در مرکز کنگره بش تپه آنکارا، اظهار داشت: “اکنون به الباب رسیده ایم و از جبهه غربی نیز آن را محاصره کرده ایم. این اقدامات کافی نیست و ما از آنجا به سوی منبج خواهیم رفت اما علت این که به منبج می رویم، کنجکاوی نیست. پ.ی.د و ی.پ.گ نیز در منبج هستند. آنها باید آنجا را ترک کرده و به شرق بروند”.

دولت ما قبیله ای نیست. ما پایه گذار تمدنیم و از پیشینه تاریخی برخورداریم. ما به این پیشینه افتخار می کنیم اما برخی افراد نادان که فکر می کردند پاره ای از این سنت و تمدن هستند، دست به اقدام نافرجام «۱۵جولای» زدند و تاوان سنگینی پس دادند و خواهند داد. اگر افرادی هنوز در خواب غفلت هستند، باید بلافاصله بیدار شوند.

تمامی نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه در حال مبارزه با تروریسم هستند. آیا می دانید دستاورد آن چیست؟ افزایش اعتماد به نفس مردم مناطق شرق و جنوب شرق کشور. یقین دارم که دیگر هیچ مغازه ای در شرق و جنوب شرق کشور تعطیل نخواهد شد زیرا وقتی این اتفاق می افتد، گروه های تروریستی نیز مجبور به پرداخت تاوان آن می شوند.

ما ملت واحدی هستیم اما آنها که در تلاش برای تجزیه ما هستند، هر چه از دست شان بر می آمد، انجام دادند. نام این اقدام نیز به تمام معنا کلمه نژادپرستی است و ما اجازه نژاد پرستی نخواهیم داد.البته از تمامی دستاوردهای پیمان لوزان تقدیر می کنیم اما این وضع، مانعی برای احقاق حقوقی نمی شود که با پیروزی جنگ استقلال در چارچوب تحقق هدف میثاق ملی توسط این پیمان ناگزیر به ترک آن شدیم.

ما مصمم هستیم ترکیه را گام به گام مترقی کنیم. با وجود گروه‌های تروریستی، کودتا‌ها، مسائل اقتصادی و کمین‌های سیاسی و دیپلماتیک، ما به سوی هدف خود خواهیم رفت.

باید برای نسل‌های آینده، ترکیه ای قدرتمند را به میراث بگذاریم. بنا بر این به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. همچنان که ملت‌مان نیز مبارزه خود در این زمینه را در «۱۵ جولای» ثابت کرد. هیچ نیرویی نمی تواند مانع ملتی شود که از مرگ هراسی ندارد.

دولت‌هایی که نمی توانند در کشور‌های خود حاکمیت را برقرار کنند و نمی توانند از فعالیت گروه‌های تروریستی که به ما آسیب می رسانند، جلوگیری کنند، حق ندارند ترکیه را مورد انتقاد قرار دهند. ترکیه برای امنیت جان ملت خود از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.
هیچ کس نمی تواند مانع فعالیت های ما در راه ایجاد منطقه امن و پاکسازی شده از تروریست ها در سوریه شود. هرکاری لازم باشد برای امنیت مرزمان با سوریه در برابر تمامی گروه های تروریستی انجام می دهیم. همچنین در عراق به سیاست های فعال خود ادامه خواهیم داد و با حمایت نیروهای نظامی در برابر تهدیدات تروریستی و فرقه ای خواهیم ایستاد.

“فتو تهدیدی برای ترکیه و تمامی کشورهایی که در آن نفوذ کرده‌اند است”

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: گروه تروریستی فتو و سرکرده آن که خود را به عنوان مهدی می‌داند، تهدیدی نه تنها برای ترکیه، بلکه برای تمامی کشورهایی که در آن نفوذ کرده‌اند، است.

وی افزود: “چند روز پیش آخرین بیمارستانی که در حلب شرقی به غیرنظامیان خدمت می‌کرد توسط رژیم و حامیان آن ویرانه شد. فقط در یک سال اخیر آب‌های تاریک مدیترانه مدفن ۵ هزار مظلوم که از گرسنگی، فقر و سفالت می گریختند بوده است. هنوز هم از ۱۰ هزار کودکی که جنگ داخلی عراق و سوریه انها را وادار به مهاجرت به اروپا کرد خبری نیست. کشورهایی که بار‌ها می خواستند به ما درخصوص حقوق بشر، دموکراسی و آزادی درس بدهند حتی نمی‌توانند از کودکانی که به آنها پناه برده‌اند، حمایت کنند. درهای خود را به روی آنها باز نکردند و نمی‌کنند، بلکه بر عکس، آنها را محکوم به سیم‌های خاردار هم می کنند”.

اردوغان ادامه داد: دنیا و به ویژه منطقه ما، از مدتها پیش درگیر بحران های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. از این برهه زمانی که عبور کنیم، شاهد فعال شدن گسل در سیستم بین المللی و پس لرزه‌های آن هستیم. این وضع کشورهای سوریه، عراق، لیبی، یمن را زیر رو کرده است. همه ما نیز از این تحولات به نوعی متاثر شده‌ایم. تقریبا تمام تحولات و بحران‌هایی که سیاست جهانی را به خود مشغول کرده است، به کشورهای اسلامی مربوط می‌شود. مثل اینکه ما به عنوان مسلمانان بار دنیا را بر دوش گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: “بارها ثابت کرده‌ایم که بیش از بسیاری از کشورهای عضو اتحایه اروپا حافظ ارزش‌های آن هستیم. با این وجود از مخاطبان غربی خود جز سخنان جالب  زیبا، حمایتی ندیدیم؛ هیچ کدام از تعهدات آنها تحقق نیافته و اجرایی نشده است”.

اردوغان ادامه داد: ” ادامه مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا فردا در پارلمان اروپا به رأی گذاشته خواهد شد. از این‌جا به تمام جهان اعلام می‌کنم؛ نتیجه این رأی‌گیری هر چه هم باشد از نظر ما ارزشی ندارد. هیچ ترازویی قادر به سنجش اراده این ملت که جان خود را در راه استقلال و دموکراسی در ۱۵ ژوییه به خطر انداختند، نیست. تلاش این کشور برای ثبات و آینده خود با بالا یا پایین آمدن دستان اعضای این پارلمان متوقف نخواهد شد. این مردم در شب ۱۵ ژوئیه به تمام جهان نشان دادند حمایت‌شان از دموکرات نمایشی نیست و اگر لازم شود جان خود را در این راه نثار خواهند کرد. اگر چه نتیجه این رای‌گیری از لحاظ سیاسی الزام‌آور نیست، اما پذیرش پیام آن نیز برای من محال است. توسل پارلمان اروپا به این رأی‌گیری، نشانه حمایت آنها از تروریست‌ها و در کنار آن‌ها ایستادن است.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا