خبر های جدید

قرضاوی: اگر می‌توانستم، در کنار “انقلابیون” حلب می‌جنگیدم

قرضاوی: اگر می‌توانستم، در کنار “انقلابیون” حلب می‌جنگیدم

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین و پدر معنوی گروه اخوان المسلمین اعلام کرد: اگر توانایی داشتم، به همراه کسانی که به حلب می‌روند رفته و در کنار “انقلابی‌ها” در شمال سوریه می‌جنگیدم. به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این اظهارات یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در روز پایانی همایشی با نام “یوسف قرضاوی پیشرو میانه‌روی و تجدد!” مطرح شد.

این همایش در طول دو روز در شهر استانبول ترکیه به مناسبت نودمین سال تولد قرضاوی برگزار شد.

قرضاوی در اظهاراتی درباره سوریه گفت: «باید اذعان کنیم مردم سوریه در ابتدای کار دست به “انقلابی” زدند که در آن نه سنگی بود نه چاقو، مردم سوریه فقط به این دلیل خارج شدند که خواهان زندگی و آزادی بودند و به مبارزه‌شان ادامه دادند و هیچ چیزی در مقابل نظامی که ارتش و پلیس و سلاح دارد، نداشتند.»

وی افزود: به حلب بنگرید، اگر من توانایی داشتم یقینا با کسانی که به آنجا می‌روند، می‌رفتم و در کنار مبارزان می‌جنگیدم.

در همین حال، قرضاوی تصریح کرد: زمانی که بهار عربی رخ داد، تونس در آغاز کار در سال ۲۰۱۱ پیروز شد و آن مرد (در اشاره به زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری پیشین تونس) با میلیاردها دلار گریخت و ملت آزاد شد و به آزادی‌اش دست یافت. پس از تونس، انقلاب مصر رخ داد که در آن رئیس جمهور مصر (حسنی مبارک، رئیس جمهور اسبق مصر) و همراهانش تلاش کردند تا ده‌ها میلیارد دلار را تحت تصرف خود درآورند اما آنها با این وجود و با تمامی ابزارهایشان نتوانستند آتش انقلاب مردم را خاموش کنند؛ چراکه ملت‌ها با این روش شکست نمی‌خورند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا