خبر های جدید

اسپانیایی‌ها با استناد به یک آیه قرآن به حمایت از پناهندگان پرداختند

اسپانیایی‌ها با استناد به یک آیه قرآن به حمایت از پناهندگان پرداختند

کاربران شبکه‌های اجتماعی در اسپانیا با راه‌اندازی هشتگی با عنوان «پناهندگان»، به انتشار استناد قرآنی دبیرکل سازمان ملل متحد در حمایت از پناهندگان پرداختند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اواخر هفته گذشته در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود، راهی مصر شد و در دانشگاه قاهره سخنرانی کرد. وی در سخنرانی خود به موضوع پناهندگان پرداخت و گفت: قرآن کریم در سوره توبه به‌خوبی حمایت از پناهندگان را تبیین کرده و در حقیقت این کامل‌ترین پیامی است که من نسبت به حمایت از پناهندگان خوانده‌ام، چرا که حمایت از این افراد باید به اعتبار انسان‌بودن و صرف نظر از اعتقادات آن‌ها فراهم شود.

آیه‌ مورد نظر دبیرکل سازمان ملل متحد، آیه ۶ سوره توبه بود که می‌فرماید: «وَإِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ اسْتَجَارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّى یَسْمَعَ کَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْلَمُونَ»(و اگر یکى از مشرکان از تو پناه خواست پناهش ده تا کلام خدا را بشنود سپس او را به مکان امنش برسان چرا که آنان قومى نادانند).

در همین راستا، کاربران شبکه‌های اجتماعی در اسپانیا نیز با راه‌اندازی هشتگی درباره پناهندگان، استنادات قرآنی دبیرکل سازمان ملل متحد را به‌صورت گسترده منتشر کردند. راه‌اندازی کمپین اینترنتی «#سرزمین ما ـ سرزمین شماست» نیز از دیگر فعالیت شهروندان اسپانیا در اعلام همبستگی با پناهندگان بود و آن‌ها وفاداری خود را به نظام سهمیه‌بندی اتحادیه اروپا برای توزیع پناهندگان اعلام کردند.

همچنین، روز شنبه، ۳۰ بهمن‌‌ماه نیز، ده‌ها هزار اسپانیایی با برپایی تظاهرات در خیابان‌های شهر بارسلون، از مسئولان این کشور خواستند تا اجازه ورود شمار بیشتری از مهاجران به قاره اروپا را بدهند. تظاهرات‌کنندگان همچنین، از دولت‌های اروپایی خواستند که به هزاران پناهنده‌ای که در مرزهای اروپا منتظر هستند، اجازه ورود بدهند و برای بهبود زندگی پناهندگان داخل جوامع اروپایی نیز تلاش کنند.

منبع: جام نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا