خبر های جدید

اردوغان: برادران قطری خود را تنها نخواهیم گذاشت

اردوغان: برادران قطری خود را تنها نخواهیم گذاشت

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر حل بحران قطر از طریق گفتگو، تاکید کرد که ما برادران قطری خود را تنها نخواهیم گذاشت و برای یافتن راه حل این بحران با تمامی کشورها دیدار و گفتگو کرده و خواهیم کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه: در حال حاضر با فعالیت ها و پروژه هایی که در سراسر ترکیه داریم، با رویکردی جدید به سال ۲۰۱۹ وارد خواهیم شد. ما باید تلاش کنیم، چرا که راهی طولانی در پیش روی ما است.

ادامه سخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:

– نیازمندان زیادی در چهار گوشه جهان وجود دارد. در چنین ماه مبارکی که باید بر برادری و برابری و کمک به همدیگر متمرکز شویم، متاسفانه شاهد بحران ها و مسایل جدیدی هستیم.

– در ماه رمضان نیز خبرهایی از بحران می شنویم. به تمامی برادرانمان در منطقه خلیج می گویم که جنگ بین برادران پیروزی ندارد.

– ما خوب می دانیم که در شب ۱۵ جولای کدام کشورها از این موضوع در ترکیه خوشحال بودند. اگر شما سیستم های اطلاعاتی دارید، ما نیز چنین سیستم هایی داریم.

– ما از تحریم های اعمال شده علیه قطر حمایت نمی کنیم و خواستار لغو آن هستیم. در زمینه همکاری دفاعی ما با قطر نیز باید بگویم که این موضوع مسئله جدیدی نیست و مربوط به پیش از این است.

– چرا کسی از پایگاه هوایی آمریکا در قطر ناراضی نیست؟ وزیر امور خارجه آمریکا عصر امروز اظهار داشته که خواستار کاهش تحریم های اعمال شده علیه قطر هستند، ولی من می گویم که این تحریم ها باید به طور کل برداشته شوند.

– ما برادران قطری خود را تنها نخواهیم گذاشت و برای یافتن راه حل این بحران با تمامی کشورها دیدار و گفتگو کرده و خواهیم کرد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهد.

– راهکار نابود کردن گروه های تروریستی اختلاف نیست، بلکه اتحاد و اتفاق است. باید بگویم که من می دانم برخی از بنیادها در قطر که ادعا می شود تروریستی هستند؛ تروریستی نیستند و ممکن نیست که باشند.

–  همه برادرانمان در خلیج را به رفع اختلافات از طریق مذاکره دعوت می کنم. خصوصا به عربستان سعودی که عنوان خادم الحرمین الشریفین را نیز دارد. آن چه که زیبنده است، انتخاب مسیر دوستی و برادری است.

منبع: آناتولی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا