خبر های جدید

رائد صلاح: اسرائیل ۲ میلیارد مسلمان را به چالش می‌طلبد

رائد صلاح: اسرائیل ۲ میلیارد مسلمان را به چالش می‌طلبد

شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی فلسطین گفت که اسرائیل در حال نقض حقوق مسلمانان در مسجدالاقصی بوده و حدود دو میلیارد مسلمان را به چالش می‌طلبد.

شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در سرزمین های ماقبل ۱۹۴۸ فلسطین و موسسه حفظ و نگهداری اماکن اسلامی در خط سبز (موسسه الاقصی) در مصاحبه با گروهی از روزنامه نگارن ترک در منزل خود در قدس اظهار داشت: “دولت اشغالگر اسرائیل مسجدالاقصی را نمی شناسد و باور ندارند که مسلمانان نیز در آنجا حقوقی دارند. آنها دو میلیارد مسلمان را به چالش می طلبند”.

صلاح پس از خطبه های نماز به اتهام “تحریک به خشونت” از طرف دادگاهی در اسرائیل در ۱۶ آوریل ۲۰۱۶ به نه ماه زندان محکوم شده و در یک سلول انفرادی زندانی شده بود که در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ از زندان آزاد شد.

وی همچنین تصریح کرد:

-مقامات اسرائیلی فشارهای خود به مسلمانان را به بیشترین حد خود رسانده اند. اسرائیل برچسب تروریسم را که در جهان امروز مد شده است، را به ما می زند.

-در همین راستا ۳۰ موسسه اسلامی که به حدود ۵۰۰ هزار فلسطینی خدمات رسانی می کردند بسته شده است. این موسسات بیشتر در زمینه های آموزشی، بهداشتی و انسانی فعالیت می کردند.

-در عین حال در قدس و مسجدالاقصی نیز خدمت رسانی می کردند. اینها بدون هیچ دلیل مشخصی بسته شده و هیچ روند قانونی و دادگاهی نیز طی نشد.

-یکی از این موسسات در کرانه باختری رود اردن و غزه به حدود ۲۰ هزار کودک یتیم کمک می کرد. آنها اکنون کسی را ندارند و در خیابان ها زندگی می کنند و اغلب آنها از طرف نیروهای اسرائیلی تحت تعقیب قرار دارند.

-نهاد “حرا” که قرآن کریم به کودکان آموزش می داد و موسسه “اقرا” نیز که مرتبط با دانشجویان فلسطینی فعالیت می کردند، بسته شدند. همچنین موسسه «اعمار» که هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و صرفا به کمک و مشاوره در زمینه اقتصادی مشغول بود، نیز تعطیل شده است.

-اسرائیل با بستن این موسسات می خواهد مانع انتقال ارزش های اسلامی، خدمات آموزشی، رفاهی و اقتصادی به فلسطینی ها شود.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا