خبر های جدید

گسترش خطر اسلام هراسی در اروپا و آمریکا

گسترش خطر اسلام هراسی در اروپا و آمریکا

خطر اسلام هراسی در اروپا و آمریکا در مناطقی که میلیون ها مسلمان در آن جا زندگی می کنند، با گذشت زمان هر روز افزایش پیدا می کند.

حملات اسلام هراسانه در اروپا و آمریکا تبدیل به یک خطر بزرگ در زندگی مسلمانان در این مناطق شده است. حمله اخیر به نمازگزاران در شمال لندن که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر شد، معضل اسلام هراسی رو به رشد در کشورهای غربی را بار دیگر به وضوح نشان داد.

بر اساس گزارش انجمن مبارزه با اسلام هراسی فرانسه از موارد خشونت در سال ۲۰۱۶، ۴۱۹ مورد اقدام تبعیض، ۳۹ مورد تعرض، ۲۵ مورد حمله و ۹۸ مورد سخنان نفرت پراکنانه علیه مسلمانان ثبت و چند اماکن دینی دچار خسارت شده است. پس از حمله به دفتر مجله طنز «شارلی ابد»، محمد المکولی توسط یک ضارب که به المکولی “من خدا و اسلام تو هستم” گفته بود، در مقابل چشمان همسر خود با بیش از ۱۷ ضربه چاقو کشته شد.

از سوی دیگر، گزارش مرکز مشاوره و مستندات مسلمانان در اتریش با عنوان «نژاد پرستی علیه مسلمانان» در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که میزان حملات علیه مسلمانان نسبت به سال گذشته (۲۰۱۵)، ۶۵ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس، در سال ۲۰۱۵، حدود ۱۵۶ مورد خشونت آمیز علیه مسلمانان به ثبت رسیده و این آمار در سال ۲۰۱۶ به ۲۵۳ مورد افزایش یافته است. مطابق همین گزارش، ۹۸ درصد این حملات متوجه زنان بوده و حدود ۶۲ درصد کل این موارد در فضای آزاد و عمومی یا نیمه بسته صورت گرفته است.

– حکم ممنوعیت حجاب دیوان دادگستری اتحادیه اروپا ممکن است زمینه ساز حملات باشد

در گزارش فوق با تاکید بر اینکه حملات به ویژه پیش از انتخابات افزایش یافته، اشاره شده است حکم دادگستری اروپا درباره ممنوعیت حجاب در محل کار نیز ممکن است زمینه ای برای حملات ایجاد کند.

گفته می شود حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه کارفرمایان اجازه دارند کارکنان خود را از پوشش حجاب منع کنند، پس از باز شدن پرونده توسط سمیرا آچبیتا، شهروند زن بلژیک جهت شکایت از کارفرمای خود که او را به دلیل اینکه می خواست با حجاب در محل کار حضور یابد، اخراج کرد، احتمال افزایش اسلام‌هراسی و مورد هدف قرار گرفتن زنان محجبه در محل کار را افزایش دهد.

همچنین افزایش حملات علیه مسلمانان در آمریکا در گزارشی که توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی (CAIR)، بزرگترین گروه اسلامی آزادی‌خواه مدنی آمریکا انتشار یافت، مطرح شد. در این گزارش که با عنوان “افزایش نفرت” که به بررسی موارد حملات علیه مسلمانان بین سال‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶ پرداخت، حملات علیه مسلمانان در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۵ ، ۵۷ درصد افزایش یافته است.

حادثه قتل سه دانشجوی مسلمان در شهر چپل هیل ایالت کارولینای شمالی آمریکا در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۵ بدون شک، جدی‌ترین حمله‌ای است که قابلیت اعتماد داده‌های مطرح شده در گزارش شورای روابط اسلامی آمریکایی را اثبات می کند.

ضیا شادی برکات ۲۳ ساله، همسرش یُسر محمد ابوصالحه ۲۱ ساله، و خواهرزنش رزان محمد ۱۹ ساله به ضرب گلوله کریگ استفان هیکس، همسایه ۴۶ ساله‌ شان به قتل رسیدند.

نادیده گرفته شدن قتل سه دانشجوی مسلمان توسط رسانه‌های ایالات متحده آمریکا که معمولا این قبیل حملات را به عنوان “خبر فوری” اعلام می کنند، واکنش هایی را برانگیخت و کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ “ChapelHillShooting” به این رسانه‌ها عکس العمل نشان دادند و از عدم توجه آنها به حادثه مذکور انتقاد کردند.

ماه جولای سال گذشته نیز یک پزشک مسلمان مقابل مسجد مدرسه اسلامی هوستون در ایالت تگزاس که برای اقامه نماز رفته بود، با چاقو و سلاح گرم مورد حمله قرار گرفت.

به گفته شاهدان عینی،در این حادثه مهاجمان نقابدار پزشک مسلمان را ابتدا با چاقو هدف قرار داده و سپس با اسلحه به وی شلیک کردند و از محل وقوع حادثه با پای پیاده متواری شدند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا