خبر های جدید

رهبران اخوان‌المسلمین در قطر درصدد رفتن به ترکیه هستند

رهبران اخوان‌المسلمین در قطر درصدد رفتن به ترکیه هستند

رسانه‌های مصری از منابع آگاه نقل کردند که تعدادی از رهبران اخوان المسلمین مقیم ترکیه نشست فوق العاده‌ای را در آنکارا برای رایزنی پیرامون انتقال تعدادی از اعضای این گروه از قطر به ترکیه برگزار کردند. منابع اعلام کردند که این نشست با مشارکت محمود حسین، دبیرکل اخوان المسلمین و محمد حکمت ولید، ناظر کل اخوان المسملین سوریه و وجدی غنیم از رهبران برجسته اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران اخوان برگزار شد.

منابع تاکید کردند که نشست کنونی در سایه نگرانی‌های اخوان المسلمین نسبت به از دست دادن پناهگاه امن در دوحه، پایتخت قطر یا از هراس اقدام دوحه برای تحویل دادن تعدادی از اعضای برجسته اخوان المسلمین به دستگاه‌های امنیتی در کشورهایشان جهت مهار خشم مصر، عربستان، امارات، و بحرین و پایان دادن به تحریم‌های اعمال شده توسط این کشورها برگزار شده است.

آنطور که روزنامه الیوم السابع گزارش داده است، شرکت کنندگان در این جلسه تاکید کردند که طرح انتقال نیروهای اخوان از قطر به ترکیه در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود و اولویت نیز به رهبرانی داده شود که آنها به دلیل اتهامات درخصوص پاره‌ای از پرونده‌های کیفری و احکام اعدام در معرض خطر هستند و در راس این رهبران اسماء الخطیب، متهم به جاسوسی برای قطر و یحیی موسی، “طراح عملیات ترور هشام برکات، دادستان کل مصر” هستند تا پس از آنها اعضایی از اخوان که با خطر کمتری مواجه هستند، به صورت تدریجی خارج شوند تا هیچ جای شک و تردید را باقی نگذارد.

در همین حال، برخی از منابع در مصاحبه با روزنامه المصریون (روزنامه‌ای که به مواضع مخالفان مصری نزدیک است)، اعلام کردند که این طرح برای این در نظر گرفته شد که قطر از تنگناهایی که در آن قرار گرفته است، بیرون بیاید و همچنین علت دیگر اتخاذ این تصمیم هراس از این بود که مسئولان قطری تسلیم خواسته‌های کشورهای تحریم کننده شوند.

این روزنامه از هشام النجار، متخصص امور جنبش‌های اسلامی نقل کرد که علت اصلی برگزاری آن نشست تلاش برای کم کردن فشارها از قطر بود.

از جمله ۱۳ درخواستی که عربستان، امارات، بحرین و مصر از قطر مطرح ساخته‌اند، این است که قطر تمامی روابط خود را با اخوان المسلمین قطع کرده و افراد تحت تعقیب از این گروه را به مسئولان کشورهایشان تحویل دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا