خبر های جدید

انتقاد مولانا گرگیج از عدم دعوت اهل سنت به مراسم تنفیذ رئیس جمهور: ما نامحرم نیستیم

انتقاد مولانا گرگیج از عدم دعوت اهل سنت به مراسم تنفیذ رئیس جمهور: ما نامحرم نیستیم

مولانامحمدحسین گرگیج با توجه به مراسم تنفیذ روز گذشته دکترروحانی به بیان برخی از مطالبات و انتظارات جامعه اهل سنت پرداختند و بار دیگر بر لزوم مشارکت اهل سنت در مدیریت های کلان کشور تاکید کرد.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی از خطبه های جمعه این شهرستان با اشاره به مراسم تنفیذ دکتر روحانی و اعطای حکم ریاست جمهوری از سوی رهبری به ایشان اظهار داشت: روز گذشته مراسم تنفیذ دکتر روحانی بود و ایشان حکم ریاست جمهوری خود را از رهبر انقلاب دریافت نمودند.

او با بیان اینکه ” اهل سنت کشور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نقش مهم و اساسی ایفا کردند” خاطرنشان ساخت: جمعیت اهل سنت در کشور قابل ملاحظه است پس باید به حق این قشر از جامعه توجه شود و توقع ما این است که از وزارت تا سفارت سهمی داشته باشیم.

گرگیج در ادامه افزود: مسئولین کشور اذعان دارند که شش میلیون رای انتخابات ریاست جمهوری متعلق به اهل سنت بودند، گلایه ما این است که در مراسم تنفیذ روزگذشته رییس جمهور، اهل سنت حتی یک نماینده هم نداشتند و انتظار داشتیم که در هنگام تنفیذ چند چهره سرشناس اهل سنت حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: امیدواریم در مراسم تحلیف چندین شخصیت برجسته از اهل سنت مشاهده شود، همانطور که در مراسم تحلیف دوره گذشته از مولانا عبدالحمید دعوت به عمل آمد باید از هر قشر و مذهبی در این مراسم دعوت شود زیرا رییس جمهور متعلق به تمامی اقشار و مذاهب است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر اینکه “رییس جمهور متعلق به عموم مردم است” گفت:رییس جمهور باید خادم ملت اعم از همه اقشار و مذاهب باشد، جامعه اهل سنت انتظار دارند در کابینه دولت جدید وزیر، استاندار، مدیر کل و معاون داشته باشند زیرا این حق مسلم شهروندان اهل سنت است.

او ادامه داد: شهروندان اهل سنت جان نثار وطن هستند و خاک خود را از گزند دشمنان محافظت می کنند لذا باید در همه میادین سهیم باشیم و نباید از افراد ضعیف استفاده شود بلکه از توان مندان و مدیران مدبر اهل سنت در پست های کلیدی بکار گرفته شود.

گرگیج با بیان اینکه ” در توزیع استخدام ها باید توازن و عدالت صورت گیرد” اظهار داشت: همان طور که در زمان توزیع کوپن ها به قشر و مذهب شهروندان توجه نشد در تقسیم پست ها نیز باید این گونه عمل شود، اگر حق اهل سنت رعایت نشود و از شایستگان شان استفاده نکنند می توانیم رییس جمهور را در این زمینه بازخواست کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن اظهار امیدواری بر پایبندی دکتر روحانی به وعده های انتخاباتی و استفاده از نخبگان اقشار و مذاهب مختلف کشور گفت: مطالبه حقوق قانونی و آزادی بیان حق مسلم ما است، به مولانا عبدالحمید وعده هایی مبنی بر استفاده از نخبگان اهل سنت داده شده است پس انتظار داریم به این وعده ها عمل شود، اگر قبل از انتخابات به ما وعده دادید پس باید به این قول ها پایبند باشید، علما و اندیشمندان اهل سنت نیز موظفند از حقوق اهل سنت در تمامی میادین دفاع کنند.

او خطاب به مسئولین بلند پایه کشور گفت: ما نامحرم نیستیم زیرا اسرار و سرمایه کشور متعلق به کل ملت است، ملت بزرگترین سرمایه کشور به شمار می روند پس باید از این سرمایه صیانت شود.

گرگیج در پایان این بخش از سخنانش تاکید کرد: باید از توانمندان اهل سنت در مدیریت های کلان کشور استفاده شود و توقع داریم چندین سفیر در خارج از کشور داشته باشیم، اهل سنت امانت دار و توانمند هستند که قدرت اجرایی بالقوه دارند پس باید از آنان کار گرفته شود.

*مسئولین قضایی حادثه قتل دو نوجوان ترکمن شهرستان گنبد را به طور جد پیگیری کنند

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر در فراز دیگری از اظهاراتش با اشاره به قتل دو نوجوان ترکمن شهرستان گنبد ضمن ابراز تاسف عمیق از این حادثه ناگوار گفت: مسئله ای که این هفته در فضای مجازی و رسانه ها منتشر شد مفقود شدن دو نوجوان ترکمن از شهرستان گنبد بود که برای گردش به جنگل رفته بودند و پس از گذشت چندین روز جسد آنان اطراف روستای حاجی قوشان پیدا شد.

او خطاب به جوانان توصیه کرد: اولین توصیه بنده به جوانان این است که همیشه به صورت گروهی و در قالب یک تیم به مکان های عمومی برای تفریح و گردش بروید، اکنون شبهه ای که برای مسئولین امنیتی و انتظامی ایجاد شده است این است که این دو نفر در جنگل های مینودشت مفقود شدند اما جسد آنان در دشت های اطراف شهرستان کلاله پیدا شد.

گرگیج ادامه داد: برخی افراد سودجو کودکان را می ربایند و قلب و کلیه آنان را جهت فروش از بدنشان بیرون می آورند لذا جوانان بیشتر مراقب باشند و از تفریحات انفرادی خودداری کنند و همواره والدین خود را در جریان برنامه های خود قرار دهند.

او در ادامه خواستار پیگیری فوری این حادثه از سوی مسئولین ذی ربط شد و خطاب به آنان اظهار داشت: اینگونه حوادث در کشور افزایش یافته است و ما هر روزشاهد یک فاجعه هستیم لذا مسئولین باید چنین مسایلی را به شدت پیگیری کنند و کارآگاهان پلیس ابعاد این حادثه را به طور دقیق بررسی نمایند تا مجرم هرچه سریع تر شناسایی شود.

عضو مجمع فقهی ایران ضمن اظهارهمدردی با بازماندگان این ضایعه افزود: این مصیبت عظیم را به خانواده این عزیزان و مردم شریف ترکمن صحرا تسلیت عرض می کنیم، این حادثه متعلق به همه مسلمانان است و ما نیز در این غم و اندوه شریک هستیم.

او در پایان خواستار صدور اشد مجازات برای عاملان این حادثه شد و تاکید کرد: از مسئولین می خواهیم به طور جد این پرونده را پیگیری کنند تا بار دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقات ناگواری نباشیم، جزییات این پرونده باید هرچه سریع تر به اطلاع عموم مردم برسد و علت قتل این نوجوانان بررسی شود و مسئولین قضایی نیز مجرمان را پس از شناسایی به اشد مجازات برسانند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا