خبر های جدید

دعوت از جامعه جهانی برای جلوگیری از نسل کشی در روهینگیا

دعوت از جامعه جهانی برای جلوگیری از نسل کشی در روهینگیا

رئیس شورای روهینگیای اروپا با اشاره به اعزام نیروهای جدید توسط دولت میانمار به ایالت آراکان، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه را به اعمال فشار برای توقف این نسل کشی فراخواند.

هلا کیاو، رئیس شورای روهینگیای اروپا (ETC) اظهار داشت: اعزام نیروهای جدید به منطقه مونگداو ایالت آراکان از سوی دولت میانمار نشان می دهد که نسل کشی در روهینگیا تشدید خواهد شد. از اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه می خواهیم برای جلوگیری از نابودی جامعه روهینگیا به دولت میانمار فشار بیاورند”.

وی افزود: نظامیان لشکر پیاده ۳۳ که به این منطقه اعزام شده اند، از جمله نظامیانی هستند که مرتکب بیشترین موارد نقض حقوق بشر شده اند. هدف از استقرار این نیروها، ایجاد موجودیت دائمی نظامی در این منطقه و پیشبرد نسل کشی روهینگیا است.

کیاو با اشاره به افزایش تنش در منطقه مذکور پس از کشته شدن ۷ روستایی، گفت: این جنایت ها، توسط اطلاعات ارتش میانمار برای بهانه تراشی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ارتش در وهله نخست به عنوان بهانه برخی مشکلات را ایجاد کرد. سپس با شایعه پراکنی رسانه های دولتی عنوان شد که مسلمانان روهینگیا مرتکب جنایات شده اند. متأسفانه سو چی نیز با ارتش این کشور در نسل کشی هم نظر است.

گفتنی است دولت میانمار روز شنبه با انتشار اطلاعیه ای، از استقرار ۵۰۰ نیروی کمکی در منطقه مونگداو در شمال آراکان خبر داد و اعلام کرد که “در پی درگیری ها در این منطقه ۵۹ غیرنظامی کشته و ۳۳ تن زخمی شدند. دولت در مقابل اقدامات تروریست ها قاطعانه تدابیر مهم را اتخاذ خواهد کرد”.

در این راستا، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز به دنبال اعزام نیروهای مذکور با انتشار اطلاعیه ای این اتفاق را نگران کننده دانست و دولت میانمار و نیروهای امنیتی این کشور را به آرامش و احترام به حقوق بشر در خلال اجرای تدابیر امنیتی در آراکان فراخواند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا