خبر های جدید

قرضاوی جهان اسلام را به حمایت از مسلمانان آراکان فراخواند

قرضاوی جهان اسلام را به حمایت از مسلمانان آراکان فراخواند

یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه‌ای‌جهان اسلام و عرب را به اقدام فوری علیه کشتار مسلمانان آراکانی در میانمار فراخواند.

در متن این بیانیه آمده است: خطاب به جهان عرب و اسلام می گویم که در پیشگاه خداوند مسئول برادران میانماری مان بوده و باید نزد خداوند پاسخگوی این انفعال باشید. اگر کشورهای اسلامی بخواهند می توانند با استفاده از روابط بین الملل به دولت میانمار فشارهای اقتصادی و سیاسی اعمال کنند.

القرضاوی در ادامه ضمن تشکر از ترکیه به دلیل موضعش در برابر مسلمانان روهینگیایی، اظهار داشت: از اقدامات ترکیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، دیپلماسی فعال و نقش مهم آن تقدیر می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سفر امروز امینه اردوغان و هیئت بلندپایه همراه وی به بنگلادش گفت: تسلی آلام مسلمانان روهینگیایی و تلاش برای برطرف کردن مشکلات آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پایان ضمن انتقاد از موضع کشورهای عرب تصریح کرد: پرداختن به اختلافات و مسائل بی اهمیت موجب شده است این کشورها از رسیدگی به مسئولیت های خود در قبال برادران مسلمان خود بازبمانند

  منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا