خبر های جدید

رای مثبت پارلمان اقلیم کردستان به همه‌پرسی جدایی از عراق

رای مثبت پارلمان اقلیم کردستان به همه‌پرسی جدایی از عراق

پارلمان اقلیم کردستان عراق در نخستین جلسه خود طی دو سال اخیر، به برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم از این کشور رای مثبت داد.

پارلمان اقلیم کردستان شامگاه روز (جمعه) برای نخستین بار پس از نزدیک به دو سال تشکیل جلسه داد و انجام همه پرسی جدایی اقلیم از عراق که قرار است ۲۵ ماه جاری میلادی برگزار شود را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، جلسه پارلمان اقلیم کردستان در شهر اربیل، مرکز اقلیم در شمال عراق با حضور ۶۹ نماینده از مجموع ۱۱۱ نماینده پارلمان برگزار شد و در حالی که نمایندگان فراکسیون های حزب دمکرات کردستان (KDP)، اتحادیه میهنی کردستان (PUK) و اتحاد اسلامی کردستان (KIU) در این جلسه حضور داشتند، نمایندگان حزب تغییر (گوران) و جماعت اسلامی کردستان جلسه را تحریم کردند.

پارلمان کردستان در این‌جلسه و  با رای مثبت ۶۵ نماینده حاضر در جلسه، کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان را مامور برگزاری همه پرسی جدایی از عراق در چهار استان اقلیم یعنی اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه و همچنین مناطق مورد مناقشه دو طرف از جمله شهر کرکوک کرد.

این در حالی است که «یوسف محمد»، رئیس پارلمان کردستان از حزب تغییر در این جلسه حضور نیافت و در نتیجه «جعفر ابراهیم»، نایب رئیس پارلمان از حزب دمکرات ریاست جلسه را بر عهده داشت.

لازم به ذکر است که دولت مرکزی و پارلمان عراق، کشورهای منطقه و در راس آنها ایران و ترکیه، اتحادیه عرب، آمریکا و بیشتر کشورهای غربی با برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق مخالفت کرده‌اند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا