خبر های جدید

رئیس‌ جمهور اندونزی: در برابر مشکلات مسلمانان جهان سکوت نمی‌کنیم

رئیس‌ جمهور اندونزی: در برابر مشکلات مسلمانان جهان سکوت نمی‌کنیم

رئیس جمهور اندونزی با بیان اینکه کشورش در قبال مشکلات مسلمانان جهان سکوت اختیار نخواهد کرد خواستار توقف فوری خشونت علیه مسلمانان آراکان در میانمار شد. جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی طی سخنانی در جلسه مجلس ملی تفسیر قرآن که در شهر سولوی ایالت جاوای میانه اظهار داشت: اندونزی در قبال مشکلات مسلمانان سایر جهان سکوت نکرده و به دنبال راه حلی برای آن خواهد گشت.

وی افزود: نمی توانیم در برابر این مشکلات بی تفاوت باشیم و باید سیستم جهانی مبتنی بر عدالت اجتماعی، صلح و آزادی برقرار کنیم. مسئله فلسطین همچنان حل نشده باقی مانده و سوریه، عراق، یمن و لیبی همچنان درگیر تنش بوده و افغانستان از ثبات دور است. متعهد به برقراری صلح جهانی، یافتن راه حل به نفع مسلمانان و کمک به آنها باشیم.

ویدودو همچنین تصریح کرد: از طریق سازمان‌هایی که در سرزمین‌های مسلمانان تاسیس کرده ایم، از جهات مختلف به مردم این مناطق خدمت کرده و در دیدارهای دوجانبه در پی یافتن یک راه حل بوده ایم.

خشونت در آراکان باید بلافاصله متوقف شود

رئیس جمهور اندونزی در پایان گفت: حوادث خشونت بار علیه مسلمانان آراکان در میانمار باید بلافاصله متوقف شود، موضع اندونزی در این خصوص تند است. برای پایان دادن به این خشونت چندین بار با مقامات میانماری گفتگو برقرار کرده ایم.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا