خبر های جدید

رهبر سابق اخوان تحت تدابیر شدید امنیتی دفن شد

رهبر سابق اخوان تحت تدابیر شدید امنیتی دفن شد

محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین مصر صبح امروز تحت تدابیر شدید امنیتی و تنها با حضور ۴ نفر به خاک سپرده شد .

عبدالمنعم عبدالمقصود رئیس هیات وکلای دفاع از محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین مصر گفت: مهدی عاکف بامداد امروز در قبرستان الوفا و الامل در شرق قاهره تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور همسر، دختر، نوه او و بنده به خاک سپرده شد. وی افزود: نیروهای امنیتی به نزدیکان وی که برای تشییع و دفن حاضر شده بودند، اجازه ورود به مقبره را ندادند.

علیا دختر عاکف پس از مراسم دفن در حساب فیسبوک خود نوشته است: «نیروهای امنیتی از همه چیز(به چیزی مشخص اشاره نکرد) جلوگیری کردند. پدرم با آرزوی شهادت زندگی می کرد و به آن رسید».

رهبر سابق جماعت اخوان المسلمین پس از به دلیل بیماری شدید به بیمارستان قصر العینی منتقل شده بود و دیروز در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق پیوست. در همین راستا جماعت اخوان المسلمین طی بیانیه ای مقامات مصری را به قتل عمد عاکف متهم کردند. بر اساس این بیانیه عاکف از بیماری رنج می برد و مقامات مصری به وی خدمات درمانی ارائه نکرده واو را باوجود سالخوردگی در زندان نگه داشتند.

روز یکشنبه آینده برای ادای نماز جنازه و قبول تعزیه در یکی از هتل ها خارج مصر مشخص شده است. همچنین بسیاری از یاران او امروز قرار است در مسجد فاتح شهر استانبول نماز غایب بر او بخوانند.

عاکف در ماه جولای سال ۲۰۱۳ پس از کودتا علیه محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر توسط نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده بود. محمد مهدی عاکف در پرونده موسوم به مکتب الارشاد به حبس ابد (۲۵ سال) محکوم شده بود، اما ژانویه گذشته این حکم در دادگاه تجدید نظر لغو و رای به برگزاری مجدد دادگاه داده شد.

وی در سال ۲۰۰۴ به دنبال درگذشت مامون الهضیبی به ریاست شورای رهبری اخوان المسلمین انتخاب شد و بعد از پایان ریاست ۱۲ ساله اش تصمیم گرفت مجددا برای این سمت نامزد نشود.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا