خبر های جدید

هجده سازمان جهانی خواستار دسترسی آراکانی ها به کمک‌های انسانی شدند

هجده سازمان جهانی خواستار دسترسی آراکانی ها به کمک‌های انسانی شدند

هجده سازمان بشردوستانه بین المللی از حکومت میانمار خواستند تا اجازه دهد مسلمانان آراکانی به کمک های انسانی دسترسی پیدا کنند.

 هجده سازمان بشردوستانه بین المللی از جمله بنیاد نجات کودکان و سازمان مبارزه با فقر “آکسفام” با صدور بیانیه ای مشترک از حکومت میانمار درخواست کردند تا اجازه دهد مسلمانان آراکان که به دلیل حملات ارتش و بوداییان افراطی در وضعیت بحرانی به سر می برند، به کمک های انسانی دسترسی پیدا کنند.

این بیانیه با اشاره به اینکه “از آغاز حملات علیه مسلمانان آراکانی از ۲۵ آگوست به این سو تقریبا هیچ نوعی کمکی به غیرنظامیان در این منطقه نرسیده است”، تصریح کرده که حکومت و مسئولان میانمار را به فراهم آوردن امکان ارسال کمک های فوری به نیازمندان در آراکان که قبل از شروع بحران اخیر نیز مشکلاتی چون کمبود غذا و دارو داشتند را فراهم کند.

در بیانیه فوق همچنین آمده است: وضعیت افراد بی دفاع و در راس آن زنان حامله، کودکان و معلولان متاثر از وضعیت اخیر در آراکان نگران کننده است.

گفتنی است شمار مسلمانان روهینگیا که از ۲۵ آگوست امسال از خشونت های ارتش میانمار و بوداییان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه کاکس بازار بنگلادش پناه برده‌اند به ۵۰۱ هزار نفر رسیده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا