تربیت فرزندانجوانانمطالب جدیدمهارتهای زندگی

رابطه جنسی، مزایای خویشتنداری در مقابل رابطه جنسی

رابطه جنسی، مزایای خویشتنداری در مقابل رابطه جنسی

نویسنده: نوید شریفی، محمد کیا سالار، معصومه دانیالی

مزایای خویشتنداری

خویشتنداری در مقابل وسوسه های جنسی به معنای تصمیمی آگاهانه و داوطلبانه برای خودداری از برقراری رابطه جنسی تا قبل از ازدواج است. جوانان به شیوه های مختلفی از این خویشتنداری سود می برند. پرهیز از پرداختن به روابط جنسی، تصمیمی مسئولانه بر دلایل مختلف است:

  1. حفظ و ارتقای سلامت: پرهیز از رابطه جنسی تا قبل ازازدواج، خطر ابتلا به اچ آی وی ایدز و سایر بیماری های قابل انتقال از طریق تماس جنسی را کاهش می دهد و از والد شدن در سنین پایین جلوگیری می کند.
  1. حفظ و ارتقای ایمنی: پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، احتمال بروز سوء استفاده های جنسی و بارداری ناخواسته را کاهش می دهد.
  1. پیروی از قانون: پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، مانع برقراری رابطه جنسی با افراد نابهنجار در سنین غیر قانونی است. سن قانونی، سنی است که در آن، از منظر قانون، شخص قادر به تصمیم گیری عاقلانه است. در سنین غیر قانونی، فرد ممکن است درک درستی از این که دارد به چه کاری تن می دهد، نداشته باشد. پرهیز از چنین روابطی به جوانان کمک می کند در معرض تجاوزهای جنسی قرار نگیرند و دچار پیگردهای قانونی نشوند.
  1. احترام به خود و دیگران: پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، تصمیمی سالم و مسئولانه است که نشان دهنده خویشتنداری و احترام شما به خود و دیگران است. بیشتر مردم نیز به شخصی که واجد چنین شخصیتی باشند، احترام می گذارند.
  1. رعایت توصیه های والدین: پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، باعث می شود جوانان ا زدرگیر شدن با والدین به خاطر عدم رعایت توصیه های آنها اجتناب نمایند. تقریبا همه والدین از فرزندان خود می خواهند سالم و مسوولانه زندگی کنند و به همین دلیل، راهکارهایی برای رفتار سالم و مسوولانه فرزندان در نظر می گیرند و به آنها توصیه می کنند. آنها می دانند که رفتارهای جنسی ناسالم و غیرمسوولانه منجر به بروز پیامدهای ناگواری می شود و به همین دلیل از فرزندان خود می خواهند خود را از گرفتار شدن در دام این عواقب ناگوارف مصون نگه دارند.
  1. ارائه شخصیت مطلوب: پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، نمایانگر انضباط درونی و خویشتنداری یک جوان است و این امرحاکی از یک شخصیت مطلوب است و نشان می دهد که چنین فردی برای خودش وارزش های فرهنگی و خانوادگی اش ارزش قائل است و شایسته احترام است.
  1. وقار، احترام، مسوولیت پذیری، اراده، سلامت و ازدواج سالم؛ پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، نوعی وفاداری جنسی به همسر آینده محسوب می شود. این وفاداری می تواند ضامن سلامت وثبات ازدواج باشد و به حفظ سلامت جنسی زوجین منجر شود. این امر به آنها کمک می کند وفاداری خود را نسبت به یکدیگر حفظ کنند. ضمن این که پرهیز از رابطه جنسی تا قبل از ازدواج، باعث می شود پرداختن به رابطه زناشویی برای آنها بسیار خاص و متفاوت باشد.

ادامه دارد ….

————————

نام کتاب: راهنمای جامع آموزش سلامت در مدارس(ویژه معلمان) / ترجمه و تنظیم: نوید شریفی، محمد کیا سالار، معصومه دانیالی / ناشر: پارسای سلامت

مقالات مرتبط:

رابطه جنسی، مزایای خویشتنداری در مقابل رابطه جنسی

روابط جنسی و تعیین حدومرز برای ابراز عواطف و احساسات جنسی

مقاومت در برابر فشار همسالان در زمینه روابط جنسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا