خبر های جدید

مراسم نکوداشت دکتر محمود ابراهیمی در دانشگاه کردستان برگزار شد

مراسم نکوداشت دکتر محمود ابراهیمی در دانشگاه کردستان برگزار شد

مراسم نکوداشت استاد فرزانه دکتر محمود ابراهیمی که در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان صبح امروز چهارشنبه دهم آبان ماه برگزار شد.

رحمت صادقی، رییس بنیاد نخبگان استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه تکریم عالمان متعهد، ارج نهادن به صاحت مقدس علم و قدرشناسی از این بزرگوارانی است که جامعه از انوار فیض‌بخش آنان بهره‌مند می‌شود در مورد شخصیت دکتر ابراهیمی گفت: دکتر محمود ابراهیمی علاوه بر تدریس و مسئولیت‌های اجرایی در دانشگاه از تحقق و پژوهش نیز غافل نبوده و تا کنون بیش از بیست اثر ارزشمند را در زمینه‌های فقه اسلامی، اندیشه‌های اسلامی، اخلاق اسلامی، حقوق زن در اسلام، تعلیم و تربیت و ادبیات عرب از عربی به فارسی ترجمه کرده است.

وی در وصف شخصیت دکتر محمود ابراهیمی اضافه کرد: به لحاظ اخلاق و رفتار مردمی، حس وطن دوستی و مردم دوستی ایشان جایگاه ویژه‌ای در میان جامعه دارند. رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان،گفت: ما در بنیاد نخبگان با همکاری و حمایت‌های مردمی و دولتی استان، آمادگی خود را برای نکوداشت این فرهیختگان زحمت‌کش و افتخار آفرینان این خطه همیشه سربلند، اعلام می‌کنیم.

رییس بنیاد نخبگان، اظهار داشت: قطعا ما با تکیه صرف بر سرمایه‌های طبیعی نمی‌توانیم به توسعه پایدار نائل شویم و این امر با بهره‌گیری از علم نخبگان و بزرگان جامعه میسر می‌شود، ملتی که قدر و حرمت بزرگان خود را نشناسد مانند ریشه‌ای بدون آب رفته رفته، خشکیده می‌شود.

فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه تکریم دانشگاه از دکتر ابراهیمی، تکریمی نمادین است اما یادآور احترام به چنین الگوی انسان‌ساز و بحث الگوسازی برای جوانان است، گفت: استاد محمود ابراهیمی اولین دانشیار، دانشگاه کردستان است که بیش از ۲۰ اثر از عربی به فارسی تصحیح و تصنیف کرده است.

وی با بیان اینکه ما به وجود چنین همکار عالیقدری در این دانشگاه مفتخریم، افزود: نام دکتر محمود ابراهیمی با نام و تاریخ دانشگاه کردستان عجین است، ایشان حضوری پررنگ و موثری داشته و رونق‌بخش محافل علمی در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه کردستان در وصف این نخبه عالیقدر، اظهار کرد: ابراهیمی علاوه بر ارتقاء سطح علمی موثر در زمینه‌های مختلف اخلاق، آزادگی و شادبودن از علما و دانشمندان مطرح بوده است.

اخلاقیان، از محمود ابراهیمی به عنوان معلم انسان‌ساز یاد کرد و افزود: وی علاوه بر تدریس علم و دانش، یک سرمایه علمی مطرح برای دانشگاه کردستان است که چندین دهه خدمات علمی را به جامعه ارائه کرده است. اخلاقیان گفت: کردستان به خود می‌بالد که در بطن خود چنین شخصیت گرانقدر، عالم و دانشمند بزرگی را پرورانده و به جامعه اسلامی و ایران همیشه جاوید عرضه کرده است.

شایان ذکر است از جمله آثار در دست انتشار وی می‌توان به ترجمه‌ی کتاب “مائه أسئله حول الإسلام”، تألیف شیخ محمد غزالی مصری،سه رساله از مجموعه اسلامیات خالد محمد خالد با عناوین “کما تحدّث القرآن الکریم”، “کما تحدّث الرسول (۱)” و “کما تحدّث الرسول (۲)”، کتاب “نقض کتاب بسط التجربه النبویه لعبدالکریم سروش”، تألیف دکتر خالد کبیر علال، کتاب “شخصیّه محمد”، تألیف محمود شلبی، کتاب “عناصر القوّه فی الإسلام”، تألیف سید سابق مصری، و تصحیح نسخه‌ی خطی شش جلدی تفسیر “تاج التراجم”، تألیف أبوالمظفر بن طاهر بن محمد اسفراینی اشاره کرد.

منبع: کردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا