خبر های جدید

گلدوف نشان آزادی مشترکش با سوچی را پس می دهد

گلدوف نشان آزادی مشترکش با سوچی را پس می دهد

باب گلدوف، خواننده معروف ایرلندی، «نشان آزادی دوبلین» که به طور مشترک به وی و آن سان سوچی اعطا شده را به دلیل ادامه پاکسازی قومی در منطقه آراکان پس می دهد.باب گلدوف، خواننده سرشناس ایرلندی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «نشان آزادی دوبلین» را به دلیل عدم تمایل به داشتن آن به طور مشترک با آنگ سان سوچی، وزیر امور خارجه و رهبر دولت میانمار پس خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است:

«ارتباط سوچی با شهرمان مایه شرمساری است. نباید با او در هیچ زمینه ای رابطه داشته باشیم. ما به او عزت و احترام قائل شدیم، اما او ما را شرمسار کرد. به همین سبب نشان آزادی دوبلین را پس خواهم داد. نمی خواهم هیچگونه رابطه ای با فردی که مسلمانان آراکان را مورد پاکسازی قومی قرار داده است، داشته باشم. در صورت لغو نشان سوچی از سوی شورای شهر دوبلین، این نشان را مجددا خواهم پذیرفت».

گفتنی است شورای شهر آکسفورد نیز ماه گذشته طی مصوبه ای اعلام کرد که «نشان آزادی دانشگاه آکسفورد» را از سوچی پس خواهند گرفت. پرتره سوچی به عنوان دانشجوی سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۷ که در این دانشگاه نصب شده بود، چندی پیش برداشته و به انباری منتقل شد.

گفتنی است که ارتش میانمار از ۲۵ اوت گذشته حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرده است که در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان خود را از دست دادند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا