خبر های جدید

حضور اولین مجری باحجاب تلویزیون دولتی مصر (به همراه عکس)

 

ممنوعیت حضور مجریان با حجاب در تلویزیون دولتی مصر برداشته شد و از این پس زنان محجبه هم می توانند در تلویزیون های دولتی مصر حضور داشته باشند.به گزارش عصر ایران " فاطمه نبیل " نخستین مجری محجبه شبکه دولتی ۱ مصر است که روز گذشته در نقش گوینده اخبار این شبکه مقابل دوربین رفت.

این مجری محجبه در گفتگو با ارگان رسمی حزب اخوان المسلمین مصر درباره حضورش در مقابل دوربین ها به عنوان گوینده خبر با حجاب اسلامی گفت : در نهایت انقلاب به تلویزیون دولتی هم رسید.


پیشتر وزیر اطلاع رسانی کابینه مصر اعلام کرده بود که ممنوعیت حضور زنان محجبه در نقش مجری برنامه ها در تلویزیون های دولتی این کشور برداشته شده و از روز یکشنبه ( دیروز ) خانم فاطمه نبیل گوینده اخبار ظهر گاهی شبکه ۱ تلویزیون دولتی مصر خواهد بود.

وی افزود علاوه بر خانم نبیل چند مجری زن محجبه  نیز برای اعلام وضعیت آب و هوا جذب شبکه های دولتی مصر شده اند.

گفتنی است یک هفته پس از روی کار آمدن دولت اسلامگرای جدید مصر، تلویزیون دولتی این کشور یک خبرنگار محجبه را به عنوان خبرنگار حوزه ریاست جمهوری برای پوشش اخبار این بخش ،برگزیده بود.

در مصر دهها شبکه تلویزیونی خصوصی نیز فعالیت دارند که در آنها زنان محجبه حضور دارند و حتی اخیرا یکی از این شبکه ها مختص به زنان برقع پوش افتتاح شد که همه عوامل و مجریان آن را زنان برقع پوش تشکیل می دهند اما قانونی از زمان رژیم حسنی مبارک در تلویزیون دولتی این کشور حاکم بود که اجازه حضور زنان محجبه را در مقابل دوربین ها به عنوان گویندگان و مجریان برنامه ها نمی داد.

 طبق آمارها با وجودی که در مصر قانون خاصی درباره نحوه پوشش زنان وجود ندارد اما بیش از ۷۰ درصد از زنان مصر محجبه هستند.

منبع: عصر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا