خبر های جدید

رقیب مسلمان پوتین در انتخابات پیش رو کیست؟

رقیب مسلمان پوتین در انتخابات پیش رو کیست؟

«آینا گامزاتووا» زن ۴۶ ساله اهل داغستان، تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ را رسمی کرد. او قصد دارد با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری فعلی روسیه رقابت کند.

،دو روز پس از آنکه گامزاتووا در صفحه فیس بوکش از تصمیم خود برای کاندیداتوری در انتخابات خبر داد، صدها نفر از هواداران وی در «ماخاچ قلعه» پایتخت جمهوری داغستان گرد هم آمدند تا از تصمیم وی استقبال کنند.

گامزاتووا در حال حاضر مسوول بزرگ ترین رسانه مسلمان (Islam.ru) در روسیه است. این رسانه در رادیو، تلویزیون و روزنامه ها و مجلات خروجی دارد. او همچنین چندین کتاب درباره اسلام نوشته و یک موسسه خیریه را مدیریت می کند.

«احمد عبدالله اف» مفتی داغستان شوهر کنونی اوست. «محمد ابوباکاروف» همسر نخست او در انفجار خودرو در سال ۱۹۹۸ کشته شد. قاتلان او هیچ گاه شناسایی نشدند.

کاندیداتوری گامزاتووا به خبری داغ در جوامع اسلامی تبدیل شده است. در حالی که برخی گفته اند او نباید از زیر سایه همسرش خارج شود، برخی دیگر کاندیداتوری او را تحسین کرده اند.

«عایشه آناستازیا کورچاگینا» روانشناسی در مسکو که به اسلام گرویده است، گفت: «او به اندازه کافی شجاع است که از حق قانونی خود که به تمام روس ها اعطا شده برای رئیس جمهور شدن بهره بگیرد. او به اندازه کافی شجاع استکه یک کارزار انتخاباتی جدی را پیگیری کند.»

«غدیربیک غدیربکوف» معاون وزیر ورزش داغستان و قهرمان سابق بوکس هم در اینستاگرام خود نوشت: «حتی اگر او در انتخابات پیروز نشود، مردم خواهند فهمید که زنی محجبه نه تنها زن و مادری دلسوز است بلکه زنی تحصیلکرده، هوشمند و محترم است.»

اما اگر تمامی ۲۰ میلیون جمعیت مسلمان روس به او رای بدهند، باز هم شانس پیروزی او بسیار کم است. «زکیر ماگومدوف» وبلاگ نویس مشهور داغستان نوشت: «البته او رئیس جمهور نمی شود. حتی بحث در مورد آن، احمقانه است.»

اما او در داغستان و شمال قفقاز آرائ بالایی کسب خواهد کردغ موضوعی که به وجهه پوتین آسیب خواهد زد.

ماگومدوف نوشت: «اما او آراء بالایی به دست خواهد آورد و پوتین آراء سنتی ۱۴۶ درصدی را از ملت نخواهد گرفت.»

پوتین برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد شده و کمیسیون انتخابات این کشور، نامزدی وی را تایید کرده است

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا