سياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

حمله به کانتون عفرین، زخمی دیگر بر پیکر کوردان!

حمله به کانتون عفرین، زخمی دیگر بر پیکر کوردان!

نویسنده: جلیل بهرامی‌نیا

تنگ کردن جهان بر کوردان بی پناه و رنجدیده از تبعیض و طرد و تکرار سیاست های کوردستیزی،خلاف همه مبانی اخلاقی و حقوقی و نقض الزامات صلح پایدار در منطقه است؛ این که ملت کورد بر روی خاک آبا و اجدادی اش توقع برخورداری از کرامت انسانی و حقوق اجتماعی داشته باشد، الفبای اخلاق و شرافت است و نباید این توقع، لگدمال غرور غریزی و شوونیسم گردد!

کمالیسم دگرستیز در برابر سیاست انکار و تحریف هویت ملت کورد، بدهکار وجدان بشری و اخلاقاً محکوم به عذرخواهی است؛راست است که کورد برگهای برنده روابط بین الملل، یعنی زر و زور ندارد تا کرامت و حقوق اش به رسمیت شناخته شود،اما فرودستی و بی پناهی اش از یک سو و حقانیت درخواست و توقع اش از دیگر سو نیز، رسواگر کسانی است که پای کوفتن بر این افتادگان را برای نمایش غرور نظامی برگزیده اند!

استفاده از گزینه نظامی و زبان تحقیر اگر کارایی داشت اکنون و پس از دهه ها لشکرکشی و قلدری، صدای کورد خاموش شده بود؛ اما و صد اما کوردها خود را درخت مو می دانند که با قطع شاخه هایش دوباره جوانه و شاخه می دهد و شاداب تر از گذشته، به روی زندگی، سلام و به روی دشمنان، پیام سرسختی و مقاومت می دهد!

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام
    آقا رضا؛ مشکل اینجاست که ارتش لاییک و پان تورکیسم و فاشیست اردوغان برای اعتلای کلمه لا اله الا الله و نصرت اعل اسلام نمی جنگد وگرنه چرا فقط با کردها وارد جنگ میشه و با بشار اسد کاری نداره که مارکسیسته؟!
    اصل مسئله برای ترکیه اینه که کردستان سوریه در آینده سوریه چیزی عایدش نشه، اتفاقا تعصب قومی ترکها باعث این جنگ شده، نمی خواهند کردها به خودمختاری برسن، همانگونه که با کردستان عراق دشمنی کردند، ضمنا عفرین بخشی از سرزمین مادری کردستان است و عرب و ترک در آنجا سامن نیست، پس از این لخاظ هم کردها در مقابل اشغال سرزمینشون می جنگند.

  2. این جنگجوها تو آفرین کسانی هستند که از شرافت و کیان و هستی یک ملت در برابر فاشیسم ترکیه عضو ناتو و همپیمان روسیه و آمریکا دفاع میکنن. چطوره هم پیمانی ترکیه با هر چی کافر و صهیونیسم و…… ایرادی نداره ولی هم پیمانی کردها با غیر مسلمان براتون اخه؟

  3. سلام پاسخ به رضا

    ارتش ترکیه شد ارتش اسلام؟

    اتفاقا شما دست از تعصباتتون بردارید ارتش ترکیه همین الان ضمن همپیمانی کفار ناتو در اشغال افغانستان مشارکت دارد و بزرگترین پایگاه کفار در خاورمیانه در انجرلیک ترکیه هستش

    اما نسبت به تعصب این رو بدون رضا جان ما تعصب داریم لشکر اصحا هم بخواهد کوردستان رو اشغال کنه باهاش می جنگیم چه برسد به ارتش آتاتورک بی دین یا تروریست های داعش و النصره و دیگر تفاله ها

  4. جناب بهرامی نیا سلام

    عقل خوب چیزی است
    میشه بفرمایید این پیش مرگه های در عفرین کی هستند
    مسلمان غیر مسلمان؟

    یعنی برای آمریکای کافر حلال است بیاد خاک اسلام توسط همین پیش مرگه ها اشغال کند ولی برای ترکیه اسلامی حرام؟

    جناب بهرامی نیا تعصب قومی جاهلی خود بگذارید کنار

    این پیش مرگه ها اصل و اصالتشون چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا