سياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

موضع جنجالی یک دعوتگر مسلمان تونسی : کعبه، اشغال شده است!

موضع جنجالی یک دعوتگر مسلمان تونسی : کعبه، اشغال شده است!

ترجمه از عربی : یوسف ساجدی

دعوتگر مسلمان تونسی می گوید: کعبه، توسط عربستان اشغال شده است … فتواهای علمای عربستانی ، امت اسلامی را متفرق و  نابود کرده است.

– دعوتگر مسلمان تونسی ، آقای بشیر بن حسن، به شدت علیه حاکمان عربستان سعودی بویژه ولی عهد آن، محمد بن سلمان سخن گفت.

استاد بشیر بن حسن، تاکنون چندین بار بر صفحه فیس بوکش نوشته است: کسی که امروز نداند که دو قبله ما- مسجدالاقصی و مسجدالحرام – اشغال شده اند ، چنین شخصی از لحاظ شرعی و واقع گرایی نادان است!

قبله نخست ما تحت اشغال رژیم اسرائیل می باشد و قبله دوم ما نیز تحت اشغال صهیونیست های عرب است ! و بر مسلمانان واجب است برای آزادی هر دو قبله تلاش کنند؛ تا فتنه‏ اى بر جاى نماند و دین یکسره از آن خدا گردد.

شیخ بشیر در اظهار نظر دیگری در باره عربستان سعودی خاطرنشان کرد: فتواهایی که در چند دهه گذشته از طرف موسسات رسمی دینی در عربستان صادر شده است ، عامل تخریب و تفرقه در جهان اسلام و امت مسلمان بوده است!

او یادآورشده که مشکل اصلی محمد بن سلمان با اخوان المسلمین این است که این جنبش اعلام داشته است که در دست گرفتن قدرت باید مسالمت آمیز و از طریق انتخابات شکل گیرد.. جنبش اخوان معتقد است که مردم آزاد و مختارند چه کسانی را به عنوان حکمران برگزینند؛ همانگونه که در شریعت خدا آمده است”و امرهم شوری بینهم ” و کارشان در میانشان از روی مشورت است.

همه می دانند که ملک سلمان این گونه نگرش ها را برنمی تابد؛ چرا که او را ملک سلمان، پدرش منصوب نموده است و در واقع او غاصب و اشغالگر است.

بشیر بن حسن با یادآوری تعدادی از فتواهایی که در دهه های گذشته در عربستان سعودی صادر شده است خاطر نشان نمود : شالوده فتواهای عربستانی عبارت است از:

الف – کافر شمردن کسانی که نماز نمی خوانند که این خود فتنه ها و تفرقه های فراوانی را در پی داشته است .

ب- هر عالمی که در باره اسماء و صفات خدا با آن علمای درباری اختلاف نظر داشته باشد را بدعت گذار به شمار آورده و از مردم می خواهند که آنان دوری جویند و گاهی فتوا می دهند که این ها را باید کشت؛ آری علمای دربار سعودی در باره مخالفانشان اینگونه به قضاوت می نشینند اگر چه دارای دلیل بوده و مطابق جمهور علما هم بیندیشد!

این دعوتگر مسلمان تونسی در بخش دیگری از نظراتش می نویسد : علمای دربار عربستان ، صدام حسین را تکفیر نمودند ؛ امری که باعث شد – مخالفان صدام – برای سرنگونی وی و ویران نمودن عراق! به آمریکایی ها توسل جستند!

  • چند فتوای شرم آور علمای دربار عربستان تاکنون عبارت بوده از

الف- زنان مسلمان حق ندارند در جامعه صورتشان نمایان باشد و باید نقاب به صورت بزنند .

ب-  رانندگی ماشین برای زنان حرام و خلاف شرع است!

ج- برگزاری انتخابات – و گزینش رئیس جمهور و سایر مسئولین دولتی از این طریق – از دیدگاه شرع اسلام نارواست! و علمای مسلمان درباری برکسانی که به انتخابات باور دارند به شدت حمله ور می شوند و شرکت در انتخابات را « تشبه به کفار» قلمداد می کنند!

د- دمکراسی ؛ اگر چه مطابق با موازین شورا باشد، کفر است.

ه- برگزاری و شرکت در راهپیمایی های اعتراضی ؛ اگرچه مسالمت آمیز باشد حرام است ؛ چرا که این کار به نوعی نافرمانی از ولی امر است!

ایشان در ادامه افزودند: از دیگر فتاوای شرم آور علمای درباری عربستان عبارت است از:

– پوشیدن لباس مدنی- کت و شلوار- حرام است!

– پوشیدن شلوار بلند هرچند هدف از آن غرور هم نباشد؛ شرعا حرام و نارواست.

– تراشیدن و اصلاح موی ریش ، حرام و خلاف شرع است.

–  فرمانبرداری از حکام و اولیای امور در هر شرایط واجب است

– شایع نمودن گفتمان تندروانه و آمیخته با کینه و تحقیر نسبت به کسانی که مثل آنان نمی اندیشند و گمراه شمردن آنان؛ اگر چه دلایل و مستنداتی هم داشته باشند!

– منحصر دانستن توحید برآنچه خودشان به عنوان عقاید ترویج می کنند و همچنین موحد دانستن مردم عربستان و مشرک پنداشتن مردم مسلمان دیگر کشورها

– منحصر دانستن شریعت اسلامی در چند آیه و حدیث مشخص!

– عدم توجه علما و مفتیان عربستان به فقه واقع گرایانه و فلسفه احکام؛ در واقع آنان نص گرایند و بیش از حد ظاهر گرا هستند.

لازم به ذکر است محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی ؛ علاوه بر مواضع فوق ، در مصاحبه ای که اخیرا با وی شده بود در موضعی کاملا ستیزه جویانه علیه جنبش اخوان المسلمین، گفته بود : آنان به مراتب از داعش و القاعده خطرناک ترند !

منبع: https://arabi21.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا