خبر های جدید

بازداشت اعضای اخوان مصر توسط پلیس

گروه اخوان المسلمین مصر که بزرگترین جنبش مخالف سازمان یافته در این کشور به شمار می‌رود، پلیس مصر را متهم کرد در آستانه برگزاری انتخابا ت پارلمانی دست به حملات و بازداشت افراد این گروه زده و تا کنون ‪ ۲۸‬تن از اعضای این گروه را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اخوان المسلمین در پایگاه اینترنتی خود نوشت:
پلیس مصر روز دوشنبه ‪ ۱۱‬نفر از اعضای این گروه را در شهر اسکندریه و ‪۱۰‬ نفر را در استان دقهلیه بازداشت کرد.

یک منبع امنیتی مصر نیز گفت: هفت نفر از دانشجویان عضو اخوان المسلمین این هفته در جریان دعوا با پلیس دانشگاه الازهر در زقازیق واقع در دلتای نیل بازداشت شدند.

عضام العریان عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمین به خبرگزاری فرانسه گفت:
در آستانه انتخابات حملات بازداشت افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه اخوان المسلمین در انتخابات سال ‪ ۲۰۰۵‬با کسب ‪۲۰‬ در صد کرسی‌های پارلمان پیروزی تاریخی بدست آوردند، گفت: در انتخابات پارلمانی آینده که قرار است اواخر نوامبر آینده برگزار شود ما برای کسب ‪ ۱۵۰‬کرسی از مجموع ‪ ۵۰۸‬کرسی تلاش خواهیم کرد.

برغم شکایت مخالفان مصری نسبت به عدم وجود ضمانت کافی برای برگزاری انتخاباتی سالم و احتمال تقلب در آن، انتخابات پارلمانی آینده دارای اهمیت ویژه است زیرا که چند ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

حسنی مبارک رئیس جمهوری ‪ ۸۲‬ساله مصر تا کنون نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اعلام نکرده است و تا کنون درباره نامزدی مجدد او برای دوره ششم و روند انتقال قدرت در این کشور گمانه زنی های زیادی مطرح شده است.

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا