خبر های جدید

تظاهرات مردم اندونی علیه سفر اوباما

رحماء: این تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی مبنی بر ناخرسندی مردم اندونزی از سفر رئیس جمهوری امریکا به این کشور، خروج نظامیان امریکایی از عراق و افغانستان را خواستار شدند.

تجمع‌کنندگان مقابل سفارت امریکا در جاکارتا، پایتخت اندونزی بر لزوم پایان یافتن حمایت کورکورانه امریکا از رژیم اسرائیل تاکید کردند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از محمد اسماعیل یوسانتو، سخنگوی یکی از احزاب مسلمان اندونزی گزارش داد، اوباما با جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین امریکا فرق نمی‌کند، هر دوی آنان مسلمانان را سرکوب کرده‌اند و دستانشان به خون آلوده است.

یوسانتو افزود، به همین دلیل است که ما وی را به عنوان یک مهمان نمی‌پذیریم و باور داریم که او به سود مسلمانان گام مثبتی برنخواهد داشت.

شمار تظاهرکنندگان در این تجمع حدود ۲۰ هزار نفر گزارش شده است.

گفتنی است، اوباما، رئیس جمهوری امریکا قرار است به عنوان بخشی از سفر ۱۰ روزه آسیایی خود سه‌شنبه (۱۸ آبان) به اندونزی برود.

اوباما در طول اقامتش از بزرگترین مسجد اندونزی دیدار و در یکی از دانشگاه‌های ملی و معتبر این کشور سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده که هم‌اکنون در دهلی نو، پایتخت هند به سر می‌برد، در بدو ورود به این کشور نیز با تظاهرات اعتراض‌آمیز شمار کثیری از مردم هند به ‌ویژه مسلمانان این کشور مواجه شد.

همچنین شماری از مردم هند در اعتراض به سفر رئیس‌جمهور امریکا به کشورشان تظاهرات گسترده‌ای را برپا کردند.

مردم شهر بوپال نیز با یادآوری خاطره جان باختگان حادثه انفجار در کارخانه امریکایی تولید مواد شیمیایی، ضمن درخواست پرداخت غرامت از سوی امریکا به خانواده‌های قربانیان این حادثه، در این شهر تحصن کردند.

براثر نشت ۴۰ تن گاز سمی از کارخانه امریکایی یونایتد کارباید که مهمترین فاجعه صنعتی دهه‌های اخیر در شهر بوپال هند در آذرماه سال ۱۳۶۳ (دسامبر۱۹۸۴) به شمار می‌آید، بیش از دو هزار تن کشته شدند و حدود دویست هزار تن آسیب دیدند.

همچنین بیش از ۵۰۰ هزار تن از اهالی این شهر صنعتی هند به دلیل قرار گرفتن در معرض این گاز سمی آسیب دیده‌اند.

اوباما برای ترغیب برخی کشورهای آسیاسی درباره عقد قراردادهای تجاری با شرکتهای امریکایی با هدف برون رفت از بحران اقتصادی، شنبه (۱۵ آبان) سفر ۱۰ روزه خود به کشورهای آسیایی را آغاز کرده است.

وی در این سفر از کشورهای هند، اندونزی، کره‌جنوبی و ژاپن دیدار خواهد کرد.

برگرفته از رحما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا