خبر های جدید

مخالفت اخوان المسلمین از نظارت امریکا بر بر انتخابات پارلمانی مصر

 مخالفت اخوان المسلمین از نظارت امریکا بر بر انتخابات پارلمانی مصر

جماعت اخوان المسلمین مصر، با نظارت آمریکا بر انتخابات پارلمانی این کشور آفریقایی مخالفت کرد.

ایرنا: این گروه در عین حال در بیانیه‌ای بر اهمیت نظارت سازمان‌های جامعه مدنی داخلی و نیز نظارت سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل بر این انتخابات تاکید کرد.

این منبع افزود: در حالی که تنها یک روز از درگیری بین نامزدها و طرفداران این جماعت با نیروهای امنیتی مصر در شهر اسکندریه سپری شده بود، اخوان المسلمین در همین شهر محافل سیاسی مصر را غافلگیر و اعلام کرد با نظارت آمریکا بر انتخابات مخالف است.

یکی از رهبران اخوان المسلمین تاکید کرد که این حزب با نظارت سازمان ملل موافق است.

پیش از این نیز برخی دیگر از احزاب رسمی مخالف از جمله حزب لیبرال الوفد اعلام کرده بودند که نظارت بین‌المللی بر انتخابات به منزله دخالت غیر قابل قبول در امور داخلی مصر تلقی می‌شود.

رهبران حزب حاکم مصر هم بارها تاکید کرده‌اند که وجود کمیسیون عالی انتخابات و نظارت سازمان‌های جامعه مدنی داخلی و رسانه‌ها بر روند برگزاری انتخابات کافی است.

این در حالی است که سازمان‌های مدنی تحت فشار نیروهای امنیتی قرار دارند و وزارت اطلاع رسانی و اتحادیه رادیو و تلویزیون مصر هم اقداماتی را اتخاذ کرده که مقام‌های دولتی آنها را اقدامات برای سازماندهی و هماهنگی فعالیت رسانه‌ها توصیف، اما سازمان‌های جامعه مدنی این اقدامات را فعالیت گسترده برای بستن دهان‌ها تلقی می‌کنند.

این اقدام دولت، موضع احزاب مخالف همچون جنبش کفایه و جمعیت ملی تغییر را تقویت می‌کند که خواستار نظارت بین‌المللی بر انتخابات هستند.

اخوان المسلمین مصر، همچنین مخالفت کمیسیون عالی انتخابات با درج نام برخی از نامزدهای اخوان در فهرست انتخابات پارلمانی را محکوم کردند.

انتخابات پارلمانی مصر هفته آینده برگزار می‌شود و این در حالی است که طی روزهای اخیر، صدها تن از طرفداران و نامزدهای اخوان المسلمین از سوی نیروهای دولتی بازداشت و عده زیادی در درگیری بین دو طرف مجروح شده اند.

برگرفته از اهل سنت شمال شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا