زن خانوادهمطالب جدیدمهارتهای زندگی

فامیل همسرتان نیز بخشی از زندگی شما هستند

فامیل همسرتان نیز بخشی از زندگی شما هستند

نویسنده: ریچارد تمپلر، مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

فامیل همسرتان نیز بخشی از زندگی شما هستند یادتان باشد ، اگر شما آدم خوش شانسی باشید، وابستگان و اقوام همسرتان آن قدر خوب هستند که شما نیز با آنها روابط خوبی خواهید داشت. من این طور بودم و آنها را جزء نزدیکترین دوستان خود می دانستم، اما چنین مواردی نادر است. اغلب اوقات، اقوام همسرتان سبب اضطراب و عصبانیت شما می شوند، نه فقط والدینش، بلکه برادرها و خواهرهایش و حتی گاهی هم فامیل های وابسته ی دیگر او.

در اینجا نکته ی قابل توجه این است که شما آنها را انتخاب نکرده اید، درست مانند خانواده تان که انتخاب شما نیستند و در این موقع است که شما نمی توانید به راحتی ذهن خود را برای گفت و شنود با آن ها آماده کنید، در ضمن در اینجا وابستگی احساسی شما و خانواده ی خودتان وجود ندارد، حتی شما هر لحظه اراده کنید می توانید با خانواده ی خود قطع رابطه کنید، در حالی که این کار را نمی توانید با خانواده ی همسرتان انجام دهید؛شما به شدت به آن ها چسپیده اید.

شما نمی توانید خود را کنار بکشید، چون آنها بخش عمده ای از زندگی همسر شما هستند، هرچند همسرتان با آنها رفت و آمد چندانی نداشته باشد، به شما نیاز دارد که درگیر باشید.چه از شما بخواهد در مراسم و جشن ها شرکت کنید و چه بخواهد در کشمکش ها حمایتش کنید، باید درگیر باشید تا آنچه را همسرتان نیاز دارد به او بدهید. حتی اگر شما تحمل دیدن آن ها را ندارید، باز هم نمی توانید کنار بکشید. این منصفانه نیست که خود را از چنین بخش عمده ای از زندگی همسرتان حذف کنید.

 اگر دیدن آنها سبب اضطراب و نگرانی شما می شود-و می دانم که همین طور است- باید تدابیری بیندیشید. شما و همسرتان لحظات استرس زایی را با خانواده های یکدیگر دارید، پس بهتر است این مشکل را در فرصتی مناسب با یکدیگر در میان بگذارید تا ببینید چه کسی برنده و چه کسی بازنده است.

چه کسی می تواند امتیاز بیشتر به خواهر شوهر یا خواهر زن موذی و آب زیرکاه بدهد، یا گردن کلفت ترین برادر چه کسی می تواند باشد. و چه کسی بیشتر از پدر طرف مقابل نصیحت شنیده است.

فراموش نکنید که همسرتان هم با خانواده ی شما در ارتباط است؛ پس تا حد امکان این رفت و آمد را برای او آسان کنید، حتی اگر شرایط مناسب نیست، شما راه را برای او تسهیل کنید. هرگز پشت سر همسرتان با هیچ یک از افراد خانواده ی خود صحبت نکنید و همواره در هر شرایطی طرفدار و پشتیبان او باشید،هرچند فکر می کنید خانواده تان درست می گویند، با این حال باید بعدا و در وقت مناسب و در خلوت درباره ی آن صحبت کنید.

 اما نکته ی مهم اینجاست که شما همواره در مقابل فشارها و انتقادهای خانواده ی خود از همسرتان دفاع می کنید، بدون این که در نظر بگیرید آیا آن انتقادها بجاست یا ناروا. فامیل های همسران برای بسیاری از زوجها نقش اساسی دارند و در این زمینه روابطی موفق ترند که هردو طرف تشخیص دهند نمی توانند از این بازی فاصله بگیرند و تمام آنچه آنها انجام می دهند این است که به بطن قضایا وارد می شوند و تا حد امکان با یکپارچگی و هماهنگی رفتار می کنند.

((در حق همسرتان بی انصافی می شود اگر خود را از چنین بخش مهمی از زندگی اش حذف کنید.))

———————-

منبع: ۱۰۰ قانون عشق / مولف: ریچارد تمپلر /مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا