خبر های جدید

تظاهرات مردم، لرزه بر اندام دیکتاتور مصر

تظاهرات مردم، لرزه بر اندام دیکتاتور مصر

پس از سال‌ها دیکتاتوری، حسنی مبارک، دیکتاتور مصر، روز سه‌شنبه صدای شعار "مرگ بر مبارک" را که جوانان مصری سر می‌دادند، شنید.به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، پلیس ضد شورش در قاهره، پایتخت مصر، روز سه‌شنبه با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش به صفوف تظاهرکنندگان ضد دولتی حمله کرد. بنابراین گزارش، هزاران مخالف دولت حسنی مبارک، روز ۲۵ ژانویه در اقدامی کم‌سابقه با الهام از انقلاب مردمی تونس که منجر به برکناری زین‌العابدین بن‌علی، رییس‌جمهور این کشور شد، تجمعات ضد دولتی برگزار کرده‌اند. تظاهرکنندگان به سمت پلیس سنگ پرتاب کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شده و شعارهای ضد دولتی از جمله "مرگ بر مبارک" سر داده‌اند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که شعارهایی علیه جمال مبارک، پسر حسنی مبارک که از او به عنوان جانشین احتمالی پدرش یاد می‌کنند، داده شده است.

پلیس برای درهم شکستن صفوف تظاهرکنندگان که جلوی مجلس این کشور جمع شده بودند، وارد عمل شد و تظاهرکنندگان در خیابان‌های اطراف با نیروهای دولتی درگیر شدند. طبق گزارش‌ها، در یک محله در قاهره، تظاهرکنندگان توانستند پلیس را به عقب برانند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در قاهره گزارش داد که پلیس کنترل اوضاع را از دست داده است و تظاهرات امروز، جدی‌ترین تظاهرات ضد دولتی در این کشور طی چند سال اخیر به شمار می‌رود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد: در میدان تحریر قاهره، تظاهرکنندگان به ماشین آب‌پاش پلیس حمله کردند. پلیس نیز متقابلا برای ممانعت از پیوستن معترضان به تجمع جلوی مجلس، با باتوم به آنها حمله کرد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد. گروهی از تظاهرکنندگان گفته‌اند که "آماده مرگ" هستند!

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید جلوی مقر دیوان عالی مصر نیز، تجمع‌کنندگان پوسترهایی با خود داشتند که روی آن نوشته شده بود "تونس، راه حل است."

اعتراض‌های مردم تونس در چند هفته منجر به سقوط دولت زین‌العابدین بن‌علی پس از ۲۳ سال شد و مخالفان دولت مصر هم درصدد آن هستند تا با به راه انداختن تجمعات ضد دولتی، فشار بر دولت حسنی مبارک را افزایش دهند‌.گزارش شده که در شهر اسکندریه و اسماعیلیه نیز تظاهرات ضد دولتی برگزار شده است.

منبع : بصیرت

یک دیدگاه

  1. مرحبا و صد مرحبا بر مردم ظلم ستیز و دیکتاتور کش مصر

    از خداوند عاجزانه می خواهم که به آنها توفیق عنایت فرمایید

    آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا