فقه معاصرمطالب جدیدمقالات

گناهان کبیره در روزگار ما

?گناهان کبیره در روزگار ما

نویسنده: دکتریوسف قرضاوی / مترجم: هیوا راشدی

ضروری است که برای مسلمان معاصر بعضی از گناهان کبیره و مهلک و نابود


گر را که در روزگار ما رواج یافته  است تبیین کنیم،
شاید برای بعضی از مردم پوشیده باشند. کسانی که بیشتر گناهان کبیره را در زنا و مشروب خواری و امثال آن منحصر می‌کنند. در حالی که این‌ها، گناهان فردی هستند که شاید آثار و ضرر آنها فقط بر افراد یا خانواده‌هایشان مترتب گردد، اما بعضی از گناهان عصر ما، خطرشان شدیدتر و اثرشان ماندگار تر و ضررشان وسیع تر از این گناهان تقلیدی می باشد،
و با کمال تاسف در میان جوامع ما انتشار یافته و شایع شده اند . که زندگی سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی و تربیتی جامعه ها را از بین برده بلکه آن را ویران میکند، و از بنیان می کند.

?تقلب در انتخابات از گناهان کبیره در روزگار ما بوده بلکه از بزرگترین کبائر است.

?انتخاب تاجران مواد مخدر و امثال آنها برای نمایندگی مجالس از گناهان کبیره بلکه از بزرگترین کبائر است.

?بازارگرمی برای حاکمان ظالم و مفسد از طرف صاحبان رسانه و سیاستمداران و ثروتمندان از گناهان کبیره بلکه از بزرگترین کبائر است.

?دستگیری مردم و کشاندن آنها از خانه هایشان به‌سوی زندان ها بدون محاکمه یا با تهمت های ناروا در مقابل دادگاه هایی که قاضی واقعی در آنجا ننشسته است و حضور ندارد از گناهان کبیره بلکه از بزرگترین کبائر است.

? تغییر قوانین کشور تا با آرزوهای حاکمان سازگار شود و خواسته های آنها را برآورده کند از گناهان کبیره بلکه از بزرگترین کبائر است.

?وارد کردن غذاهای فاسد یا رنگ شده با اشعه یا غذاهایی که تاریخ انقضای آنها تمام شده است، و یا وارد کردن بذر های فاسد برای خاک و مضر برای زراعت از گناهان کبیره بلکه از بزرگ‌ترین کبائر است.

? کاستن از مقدار لازم از آهن و سیمان در بنای ساختمان ها که منجر به ویرانی آنها بر سر ساکنان آنها می‌گردد، ( ساختمانهای مرگ )از گناهان کبیره بلکه از بزرگ‌ترین کبائر است.

?احتکار غذاها و داروها و لباس‌ها و مواد اساسی و ضروری جامعه در جهت بهره مندی طبقه ای معین یا افرادی مشخص از گناهان کبیره بلکه از بزرگترین کبائر است.

? تولید فیلمها، نمایش ها و سریال هایی که بی بند و باری را ترویج می دهند، وجامع را به بی اخلاقی و فجور دعوت می‌کنند از گناهان کبیره بلکه از بزرگترین کبائر است

✍? دکتر یوسف القرضاوی
ترجمه: هیوا راشدی

? @eslahe

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا