تاریخمطالب جدید

صلاح الدین ایوبی فاتح قدس و پیام او به ما

صلاح الدین ایوبی فاتح قدس و پیام او به ما

نویسنده: محمود حماد

صلاح الدین ایوبی ، این جوان کسی است که برای همیش بخاطر اسارت قدس شریف اندوه گین بود و همواره برای آزادی آن لحظه شماری مینمود و احساس حقارت میکرد که چگونه زنده باشد در حالیکه قبله اول مسلمانان زیر استعمار صلیب است و چگونه خوشحال باشد در حالیکه مسلمانان بخاطر قبله اول شان غمگین هستند.  نهایتا آن روزی که برایش لحظه شماری مینمود فرا رسید و برای آزادی قدس شریف کمر همت بست واعلان جنگ علیه صلیبی های مستعمر نمود .

در این مورد بخوانید: محاسن اخلاقی سلطان صلاح الدین ایوبی

قاضی ابن شداد می گوید:

«سلطان S در باره قدس آن چنان غم و اندوه عظیمی در دل داشت که حتی کوه ها نیز تاب تحمل آن را نداشتند»

سلطان در تاریخ ۲۷ رجب همان سال (۵۸۳ هـ) فاتحانه وارد بیت المقدس شد و بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان، قبله ای که حضرت پیامبر ۷ در شب اسراء در آنجا امام و پیشنماز پیامبران E شده بود ، پس از ۹۰ سال به دامان اسلام و مسلمین بازگشتاند ، و از حسن اتفاق سلطان دقیقاً در همان تاریخی وارد بیت المقدس شد که حضرت پیامبر ۷  به معراج مشرف شده بودند.

ابن شداد می گوید:

«فتح بیت المقدس فتح عظیمی بود و جمعیتی انبوه از علما و اهل حرفه و طریقه در آن حضور داشتند، زیرا هنگامی که مردم از فتوحات سلطان در شام و قصد وی برای فتح بیت المقدس اطلاع یافتند، همه علمای سرشناس از مصر و شام به او ططنماز جمعه در بیت المقدس اقامه شد و صلیبی را که بر قبه مسجد الصخره نصب شده بود پایین آوردند ، و خداوندY  اسلام را یاری نموده و پیروز گردانید»

سلطان نورالدین زنگی S به امید آزادی قدس با اهتمام فراوان برای بیت المقدس منبری گرانبها تهیه دیده و برای ساخت آن هزینه های سنگینی متحمل شده بود که اگر روزی بیت المقدس به مسلمانان بازگشت این منبر را آنجا نصب کند، سلطان صلاح الدین دستور دادکه  آن منبر را بیاورند ، آن را آوردند و او را  خود سلطان صلاح الدین S در مسجد الاقصی نصب نمود. واین گونه صلیبی ها را به شکست مواجه نمود و شوکت شان را زیر پای کرد و قدس را که نود سال زیر چتر استعمار بود به دامان اسلام باز گرداند و لقب فاتح قدس را از آن خود نمود .

ای جوانان ای دولت مردان ای کسانیکه همواره زیر استعمار غربی هستید ! آیا ازین ابر مرد درس نمیگیرید و بخاطر دفاع مسلمین گام برنمیدارید ؟ ننگ و عار بر شما ای روسای دول اسلامی که همیش بخاطر قدرت و منافع ناچیز ، اسلام و مسلمین را خوار و ذلیل نموده اید .

وای بر شما ای رئیس جمهور های کشور های اسلامی که همیش بخاطر خواست های نامشروع شما، ما در غم ، اندوه و فقر بسر میبریم ،

وای برشما ای امراء کشور های عربی مخصوصا وای بر شما ای شاهان عربستان سعودی!  مگر شما بر حریم این دو مکان مقدس ارج قائل نیستید که در چند کیلو متری آن اماکن مقدس دشمنان الله و رسولش را جای دادید وهمواره با آنها پیمان دوستی می بستید مگر شما از چی کم هستید؟ ، مگر شما شاهان برای یک دختر مسحی که هم و غمش نابودی شما و مسلمین است چند ملیون دالر آمریکای انعام ندادید؟ در حالیکه در کشورها اسلامی همچون فلسطین ، سوریه ، افغانستان وده ها دول اسلامی که ساکنین آن نان برای خوردن ندارند مگر چشمان کور تان آنها را نمیبند ؟ وای  وهلاکت بر شما که آبروی اسلام و مسلمین را لکه دار نمودید! ، مگر شما روسای دول اسلامی ازین مرد مبارز و فاتح قدس درس نمیگرید .

اگر روزی در بازپرس الله متعال قرار گیرید آیا جوابی برای گفتن دارید آیا میتوانید ازین مخمصه که برای فقراء پیش آمده جواب بدهید؟. نه ، جوابی برای گفتن ندارید شما ذلت را به عزت ، غلامی را به آزادی ، رضایت غربیان را به رضایت الله و رسولش ، فقر را به اقتصاد واستعمار را به استقلال ترجیح دادید . إن شاء الله شما از زمره کسانی خواهد بودید که  الله متعال در مورد شان میفرماید :

> وَامْتَازُوا الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ < ( 1 ، یس : ۵۹ )

” ای بزهکاران ! امروز ( از مؤمنان ) جدا و به دور شوید “

سلطان صلاح الدین در جنگ دیگری علیه صلیبی ها نیز از خود شاه کاری های نشان داد و چنان صلیبی ها را به قتل رساند که تا امروز طعم نا خوش آیند آن از دهان صلیبی ها نرفته و تا حال برای انتقام گرفتن دندان تیز مینمایند

سرانجام پس از جنگ ها و درگیری های زیادی نبرد تاریخی و سرنوشت ساز حطین که به سقوط دولت صلیبی فلسطین انجامید در روز شنبه تاریخ ۱۴ ربیع الآخر سال ۵۸۳ هـ برابر با ۴ ژانویه سال ۱۱۸۷ م درگرفت و خداوند متعال در آن جنگ فتح مبین و آشکاری را نصیب مسلمانان گردانید و آنان را پیروز ساخت.

«لین پول» نتائج آن جنگ را اینگونه توضیح می دهد:

«فرماندهان برجسته و امرا و جنگجویان صلیبی و در رأس آن ها «جی دی لوسنیان» پادشاه بیت المقدس و برادرش «جاتیلان» و «پرنس رینودی شاتیون» حکمران کرک و «همغری» حکمران تنین و سرکردگان داویه و اسبتار و بسیاری دیگر از جنگجویان و فرماندهان صلیبی به اسارت درآمدند و مسلمانان توانستند که تمامی قهرمانان و سربازان سواره و پیاده صلیبی را به اسارت بگیرند، حتی یک سرباز مسلمان ۳۰ اسیر صلیبی را که خود آن ها را گرفته بود با خود می برد و به طناب خیمه اش می بست، اجساد کشتگان و اعضای قطع شده و صلیبی ها روی هم تلمبار و همانند سنگ و چوب بر یکدیگر انباشته شده بود، سرهای از تن جداشده ی صلیبیان همانند هندوانه در پالیز، در میدان نبرد پراکنده بود».

«میدان نبرد سرنوشت ساز حطین که ۳۰۰۰۰ سرباز و جنگجوی معروف و شناخته شده صلیبی در آن به قتل رسیدند، یک سال بعد نیز توده های سفید استخوان که آنجا مانده بود، از دور نمایان بود و لاشه های تکه پاره ای که درندگان بجا گذاشته بودند، در گوشه و کنار میدان نبرد به چشم می خورد»

این بود نمونه ی از مبارزات مرد نام آور سلطان صلاح الدین ایوبی فاتح قدس .

وحالا ای جوانان وای روسای دول اسلامی! گوش فرا دهید به پیام های این مرد مبارز که برایتان چی پیامی دارد ، اینست پیام های سلطان صلاح الدین ایوبی S  برای تو ای جوان وای روسای کشور های اسلامی  !

پیام های صلاح الدین ایوبی

ای جوان ! همیش در فکر آزادی باش .

ای جوان ! صفات نیک جوان را در خود راه ده .

ای جوان ! همانند زنان ومردان کهن سال دست بروی نگذاری و بنشینی بلکه مانند جوانان صدر اسلام در مقدم صفوف مسلمین قرار گیر و به مبارزه پرداز .

ای جوان ! مقام وجایگاه اجتماعیت تو را از مبارزه باز ندارد .

ای جوان ! شعائر اسلام نزدت با ارزش باشد و اگر کسی به آن توهین نمود از خود بگذر واز آن دفاع نما.

ای رئیس دولت اسلامی ! مگذار تا غربیان آبروی اسلام و مسلمین را لکه دار نمایند.

ای رئیس دولت اسلامی ! تلاش کن تا به عزت مسلمین بیفزایی نه به ذلت شان .

ای رئیس دولت اسلامی ! همواره برای سرنگون نمودن دشمنان اسلام و مسلمین سعی کن نه اینکه پیمان ببندی تا باعث قوت شان گردی .

ای رئیس دولت اسلامی ! شخصیت شو تا مسلمین بوجودت افتخار و به فقدانت احساس خستگی نمایند ، نه اینکه شخصی باشی که روزانه هزاران نفرین شوی ومردم همواره دعا به نابودیت کنند .

ای رئیس دولت اسلامی ! همیشه اهداف دشمن را در نطفه خنثی نما ، نه اینکه درخت آروزی شان را آبیاری کنی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا