خبر های جدید

اخوان المسلمین، مذاکره با دولت مصر بی نتیجه بود

اخوان المسلمین، مذاکره با دولت مصر بی نتیجه بود

عضو ارشد اخوان المسلمین تاکید کرد که گفت وگو میان مخالفان دولت مصر و عمر سلیمان معاون رییس جمهور، نتایج مثبتی برای تظاهرکنندگان دربر نداشته بلکه این مذاکرات تلاشی از سوی دولت برای دور زدن انقلاب بوده است.

 به رغم اعلام اخوان المسلمین در باره بی نتیجه بودن مذاکرات و این که گفت وگو کنندگان نمایندگان تظاهر کنندگان نیستند؛ برخی منابع خاطرنشان کرده اند این مذاکرات که دیروز آغاتز شده است؛ در حالی امروز(دوشنبه) ادامه یافت که ایمن نور رهبر حزب الغد (آینده)، نمایندگان جنبش الکفایه و جنبش ۶ آوریل حاضر به شرکت در آن نشدند.

 "کمال هلباوی" سخنگوی سابق جماعت اخوان المسلمین در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: انقلاب مردم در سلامت کامل در حال ادامه مسیر خویش است و تنها مساله نگران کننده جنایات نظام حاکم و آشوبگران مزدور وزارت کشور و سایر دستگاه های امنیتی است که در پی حفظ ساختار نظام در حال فروپاشی مبارک و جلوگیری از بیان آزادانه افکار تظاهر کنندگان هستند.

وی افزود: پیوستن شماری از گروه های مردم از جمله هنرمندان به تظاهرکنندگان ثابت می کند که موج انقلاب از سوی جوانان به همراه تفکر جدیدی در عرصه مصر در حال گسترش روز افزون است که حاضر به پذیرش دیکتاتوری نیست و برای دستیابی به آزادی و عدالت در مصر فداکاری و با فساد مبارزه می کند.

عضو ارشد اخوان المسلمین با تأکید بر این که دولت مصر تلاش می کند تا خواسته های انقلاب مردمی مصر را نادیده بگیرد؛خاطرنشان کرد: گفت وگوها به نتایج راضی کننده ای از نظر تظاهرکنندگان نینجامیده است. بلکه به بخشی از تلاش حکومت برای دور زدن انقلاب مردم تبدیل شده است.

وی درباره مشارکت اخوان المسلمین در گفتگوها گفت: احزاب و جماعت های اسلامی برای پایان دادن به تنش های فرقه ای و مذهبی در کشور، بازگشت صلح و آرامش و تحقق خواسته های تظاهرکنندگان انقلابیون و تحصن کنندگان تلاش می کنند اما از سوی حکومت پاسخی جز سخنان فریبنده و مواضع توخالی نیافتند.

عضو ارشد اخوان المسلمین اظهار داشت: بقایای نظام متوجه وضعیت وخیم کنونی شده و دست به کارهای جزیی از جمله اخراج "صفوت شریف" و "جمال مبارک" از دبیرخانه حزب ملی زده است.

 هلباوی افزود: مساله مهم دیگر ارجاع پرونده "احمد عز" و برخی از بازرگانان به مراکز تحقیق درباره قضایای فساد مالی آنها است و این در حالی است که دستگاه امنیتی، رییس جمهور و دفترش و جعل کنندگان انتخابات که مدت ۳۰ سال حامی این نظام مستبد بوده اند؛ نمی توانند این وظیفه مهم را به انجام برسانند.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تاکنون عوامل شهادت ۳۰۰ شهروند مصری در تظاهرات اخیر و زخمی شدن ۵۰۰۰ نفر دیگر، همچنین عوامل حمله شترسواران و اسب سواران حمله کننده به مردم در میدان التحریر دستگیر نشده اند همچنین عوامل جنایات دیگر قبل از وقایع انقلاب مصر از قبیل انفجار کلیساها، ایجاد فتنه مذهبی و همچنین عاملان فقر و عقب ماندگی مردم برای محاکمه به دادگاه معرفی نشده اند و حتی برخی از آنها خودشان را به عنوان جانشین مبارک مطرح کرده اند.

 

 هلباوی اظهار داشت: شگفت آور است مبارک که در مدت ۳۰ سال گذشته و با وجود ۱۰ بار تغییر کابینه در ارایه راه حلی برای مشکلات اساسی کشور ناتوان بوده است؛ هم اکنون خواستار ماندن در حکومت به مدت شش ماه دیگر است.

وی تأکید کرد: هیچ گروهی نباید به نمایندگی از انقلابیون با دولت مذاکره کند و در صورتی که انقلابیون بخواهند مذاکره کنند آنها خودشان توسط نمایندگان انتخابی شان این کار را انجام خواهند داد.

هلباوی افزود: کسانی که دیروز در مذاکره با عمر سلیمان شرکت کردند نماینده انقلابیون و تظاهرکنندگان نبودند و آنها براساس میزان علاقه مندی و محبت شان به ملت مصر و تلاش برای صلح اقدام به این کار کردند.

وی با طرح این سؤال که آیا بخشی از نظام فاسد ۳۰ سال گذشته مصر بار دیگر می تواند به ویژه در سایه بقای مبارک در قدرت کشور را اداره کند؟ پاسخ داد:من چنین گمان نمی کنم و مبارک چاره ای جز ترک قدرت ندارد.

منبع : العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا