خبر های جدید

هشدار طارق رمضان نوه امام بنابه مردم مصر

   هشدار طارق رمضان به مردم بپاخاسته‌ی مصر

 «طارق رمضان»، نوه «امام حسن البناء»، متفکر انقلابی و مسلمان مصری به مخالفان حکومت مبارک هشدار داد که اکنون وقت عقب نشینی نیست و ممکن است در این برهه آنان با عقب نشینی خود، نتایج فاجعه باری را برای انقلاب مسالمت آمیز خود رقم بزنند.

 «طارق رمضان»، نوه «امام حسن البناء»، متفکر انقلابی و مسلمان مصری به مردم مصر هشدار داد که اگر عقب نشینی کنید، همه چیز تمام است.

«طارق رمضان»، نوه «حسن البناء»، متفکر انقلابی و مسلمان مصری به مخالفان حکومت مبارک هشدار داد که اکنون وقت عقب نشینی نیست و ممکن است در این برهه آنان با عقب نشینی خود، نتایج فاجعه باری را برای انقلاب مسالمت آمیز خود رقم بزنند.

 وی که با نشریه ترک زبان، «تودی زمان» گفت وگو می کرد، افزود: زمان برای عقب نشینی گروه های مخالف دیر شده است و عقب نشینی در چنین زمانی و البته با وجود ادامه حکومت مبارک، ممکن است به کشتار گسترده مردم مخالف منجر شود.

بنا بر این گزارش، طارق رمضان ادامه داد: اینکه در این روزها شایع کرده اند که پس از کناره گیری مبارک، اسلام گرایان افراطی، قدرت را در مصر به دست خواهند گرفت، در واقع ساخته و پرداخته مبارک و طرفداران اوست چرا که هر کسی که اندکی با تاریخ مصر و اخوان المسلمین آشنایی داشته باشد، تایید خواهد کرد که چنین اتفاقی در مصر اتفاق نخواهد افتاد و رویکرد اخوان هیچگاه افراطی نبوده است.

نوه «حسن البناء» همچنین درباره نقش اخوان المسلمین در تظاهرات اخیر مصر گفت: این تظاهرات تنها به وسیله این گروه سازماندهی نشده و دیگر گروه های مصری نیز در آن نقش دارند.

این متفکر مصری که اکنون تابعیت سوئیس را در اختیار دارد، ضمن بیان این مطلب که وی در حال حاضر هیچ رابطه ای با سازمان اخوان المسلیمن ندارد، افزود: حمایت های ضمنی اسرائیل از دیکتاتوری در مصر نشان داده است که ادعای دموکرات بودن صهیونیست ها ادعایی باطل است.

این نواده «حسن البناء» درباره جنگ قدرت میان رهبران مخالفان پس از سقوط مبارک نیز اظهار داشت: هنوز بحثی درباره تشکیل دولت آینده و نیز توافقی درباره رهبری که بتواند کل جریان را هدایت کند نیز نشده است.

ذکر این لازم است که «حسن البناء»، بنیانگذار جنبش اخوان المسلمین در مصر است که خواهان تشکیل حکومت اسلامی در مصر بود و پس از سال ها مبارزه علنی و مخفی در مصر در دوازدهم فوریه سال ۱۹۴۸، با اصابت گلوله به شهادت رسید. بسیاری در همان زمان، قتل وی را به ابراهیم عبدالهادی، نخست وزیر مصر ـ که پس از نقراشی جای او را گرفته بود ـ نسبت می دادند.

نقل از بیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا