خبر های جدید

آماده باش ارتش ترکیه برای عملیات نظامی در لیبی

اردوغانآماده ارتش ترکیه برای عملیات نظامی در لیبی 

ترکیه از زمان آغاز حوادث خونین در لیبی بخاطر شهروندان ترک که در لیبی کار می کنند در حالت آماده باش به سر می برد، تا بتواند ۲۵ هزار شهروند خود را از لیبی خارج کند.

با توجه به موانعی که هواپیماهای ترکیه برای خروج شهروندانشان با آن روبه رو هستند، و مجبور شدن ترکیه برای ارسال کشتی هایی برای منتقل کردن شهروندانش، نخست وزیر ترکیه رجب اردوغان دستورات مکتوبی را برای رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه مبنی بر آمادگی برای عملیات نظامی برای خروج شهروندانش از لیبی داده است.

اردوغان دیروز اندکی قبل از نشست دوره ای شورای عالی امنیت ملی ترکیه  جلسه ای امنیتی را در آنکارا برای ارزیابی اوضاع لیبی با حضور معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه برگزار کرد.

اخبار جهان: گزینه نظامی همچنان برای خروج شهروندان ترک از لیبی مطرح است، اما در عین حال آخرین گزینه هست و نیروهای دریایی و کماندوها نقشه هایی را برای انتقال شهروندان ترک و بازگرداندن آنان به ترکیه آماده کرده اند.

اردوغان تاکید کرد که عملیات نظامی فقط بخاطر نجات ترکها و منتقل کردن آنهاست و تنها او دستور آغاز عملیات نظامی را خواهد داد.

برگرفته از تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا