خبر های جدید

بحران اتمی در ژاپن

بحران هسته ای در ژاپنبحران اتمی در ژاپن

 

مقام های آمریکایی درباره وخامت بحران هسته ای در ژاپن به شدت هشدار داده اند.

 

رئیس کمیسیون نظارت هسته ای ایالات متحده می گوید اقدام های صورت گرفته برای کاهش حرارت راکتورهای آسیب دیده در نیروگاه اتمی فوکوشیما با استفاده از آب دریا موثر نبوده است.

 

به گفته او، مهندسان و کارگرانی که برای پیشگیری از ذوب شدن سوخت هسته ای در این راکتورها تلاش می کنند، در معرض تشعشعات اتمی "بالقوه کشنده" هستند.

 

ژاپن با رد ارزیابی آمریکا گفته است حوضچه نگهداری سوخت مصرف شده در راکتور شماره چهار از ثبات کافی برخوردار است.

 

دولت ژاپن از ۲۰۰ هزار نفر ساکنان شعاع ۲۰ کیلومتری نیروگاه خواسته به مناطق امن بروند و از ۱۴۰ هزار نفر دیگر که در شعاع ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری نیروگاه زندگی می کنند، خواسته است در صورت عدم ترک منطقه، در خانه و محیط های بسته بمانند.

 

افزایش بیش از اندازه حرارت در چهار راکتور از شش راکتور این نیروگاه با انفجار و آتش سوزی همراه بوده است.

 

در حال حاضر، ۱۸۰ مهندس و کارگر نیروگاه در تلاش هستند مانع از ذوب سوخت هسته ای و انتشار غیرقابل کنترل ذرات رادیواکتیو در محیط شوند.

 

مدیران نیروگاه در ساعت های اولیه چهارشنبه مجبور شدند پنجاه خدمه حاضر در نیروگاه را به خاطر افزایش شدید تشعشع از آن خارج کنند ولی پس از مدتی به خاطر کاهش آلودگی این افراد به ادامه فعالیت های خود مشغول شدند.

 

مهندسان همچنین با استفاده از هلیکوپتر سعی کردند راکتورهای آسیب دیده را با آب دریا خنک کنند اما به خاطر نگرانی از افزایش شدید تشعشع در فضای اطراف نیروگاه، به خلبان ها دستور بازگشت داده اند.

 

همزمان گزارش هایی درباره افزایش جزئی میزان تشعشع اتمی در توکیو که با نیروگاه آسیب دیده ۲۲۰ کیلومتر فاصله دارد، منتشر شده است.

 

برگرفته از تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا