خبر های جدید

اهانت سربازان امریکایی به اجساد افغان‌‎ها

اهانت سربازان امریکایی به اجساد افغان‌ها

مجله آلمانی اشپیگل تصاویر تکان‌دهندهای را از سربازان امریکایی منتشر کرد که آنان را در حال اهانت به جسد یک مرد در افغانستان نشان میدهد.

در یکی از این تصاویر سرباز امریکایی سر در حال خونریزی این مرد را بالا گرفته و در تصویر دیگر سربازی دیگر در حال خنده دیده می‌شود.

افزون بر این، در تصویر سوم، دو مرد که به یکدیگر طناب‌پیچ شدهاند‌، در حالیکه به یک میله آهنی بسته شده‌اند، به تصویر درآمدهاند.

اشپیگل این عکسها را جزئی از هزاران تصویر و نوار ویدئویی دانسته که در نتیجه تحقیق، به دست آمده اند.

به نوشته این نشریه آلمانی این تحقیق پس از طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه سربازان یک واحد نیروهای آمریکایی در افغانستان، غیر نظامیان را برای سرگرمی خود هدف تیراندازی قرار داده اند، انجام شد.

بر اساس این گزارش، مقامات ارتش امریکا بعد از انتشار این تصاویر عذرخواهی کرده‌اند. آن‌ها این اقدامات را مشمئز کننده و مغایر با ارزش‌های ارتش خوانده‌اند؛ اما از هرگونه توضیح یا اظهار نظر دیگری خودداری کردهاند.

علاوه بر این، هویت دو تن از سربازان امریکایی که در این تصاویر نشان داده شدهاند، به ترتیب جرمی مرلاک متخصص ارتش امریکا و اندرو هولمز سرباز صفر، معرفی شده است.

بر اساس این گزارش این افراد اعضایی از یک گروه سربازان امریکایی هستند که پیش از این به اتهام قتل شهروندان افغان متهم شده بودند.

این عده از سربازان امریکایی متهماند که به صورت تصادفی به غیرنظامیان افغان شلیک می‌کرده‌اند و سپس اعضای بدن آن‌ها را به عنوان یادگاری جمع می‌کرده‌اند.

گفتنی است که این دو سرباز امریکایی در واشنگتن امریکا محاکمه می‌شوند. قرار است محکمه نظامی، چهارشنبه سوم حمل به اتهامات مرلوک رسیدگی کند؛ اما هنوز زمان برگزاری دادگاه نظامی هولمز اعلام نشده است.

در ماه نوامبر ۲۰۱۰، گروهی از سربازان امریکایی به کشتار و مثله کردن شهروندان برای سرگرمی متهم شدند. محکمه‏ای در امریکا به جرم های این افراد رسیدگی کرد؛ اما متهمان را تنها به چند سال زندان متهم کرد که در مقابل جنایات انجام شده مجازات ناچیزی محسوب می شود.

بر اساس این گز ارش، سربازان امریکایی همچنین به برهم زدن صحنه جنایت و بازسازی صحنه جرم متهم شده بودند.

اخبار مربوط به جنایات مرتکب شده از سوی سربازان امریکایی در حالی منتشر می شوند که آمار تلفات شهروندان غیرنظامی در سال ۲۰۱۰، به بیشترین میزان از زمان تهاجم امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ و به میزان بیش از دو هزار نفر رسیده است.

برگرفته از مدرسه علوم دینی صلاح الدین ایوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا