خبر های جدید

اردوغان: اراده ملی، پیروز انتخابات امروز در ترکیه

اردوغان: اراده ملی، پیروز انتخابات امروز در ترکیه

به گزارش خبرنگار ایرنا، اردوغان که پس از کسب پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات در محل این حزب خطاب به هواداران خود سخن می گفت، افزود: از مردم ترکیه که برای سومین بار حزب عدالت و توسعه را به قدرت رساند، متشکرم.

اردوغان با تاکید بر اینکه مردم دیگر کشورهای جهان نیز در انتظار نتایج انتخابات ترکیه بودند، اضافه کرد: این پیروزی به همان اندازه که پیروزی شهرهای ترکیه است به معنی پیروزی بیروت، رام الله، قدس، غزه، طرابلس و دیگر شهرهای خاورمیانه نیز می باشد.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: از همه آحاد مردم ترکیه چه آنهایی که به حزب حاکم رای دادند و چه آنهایی که رای ندادند، تشکر می کنم و قول می دهم که دولت من دولت همه مردم ترکیه خواهد بود.

اردوغان با اشاره به اینکه شمار کرسیهای حزب متبوع وی برای تغییر قانون اساسی کافی نیست، اضافه کرد: ما قصد داریم که قانون اساسی را تغییر داده و سطح آزادیها و حقوق مردم را ارتقا دهیم و برای تحقق آن با دیگر احزاب سیاسی ترکیه وارد مذاکره خواهیم شد.

اردوغان گفت: پیروزی حزب عدالت و توسعه پیروزی ثبات، صلح و عدالت می باشد.

حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات امروز توانست با کسب ۴/۵۰ در صد از کل آرا ۳۲۶ کرسی از مجموع ۵۵۰ کرسی مجلس ملی ترکیه را در اختیار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا