خبر های جدید

افزایش نرخ بیکاری در غزه

افزایش نرخ بیکاری در غزه

سازمان ملل می‌گوید نرخ بیکاری در غزه به چهل و پنج درصد رسیده که از جمله بالاترین نرخ های بیکاری در جهان به شمار می رود.

 

این گزارش در پنجمین سال محاصره اقتصادی غزه منتشر شده است.

 

به گزارش نوگرا گزارش سازمان ملل خاطرنشان می کند که نرخ واقعی دستمزدها در غزه طی پنج سال گذشته، بیش از یک سوم کاهش یافته است.

 

اسرائیل در سال ۲۰۰۷، پس از کنترل نوار غزه توسط حماس، محاصره اقتصادی این منطقه را تشدید کرد.

 

اسرائیل یک سال قبل از آن هم به دلیل به اسارت گرفتن گلعاد شالیط توسط پیکارجویان فلسطینی، تحریم هایی را علیه این مطنقه به اجرا گذاشته بود.

 

هدف از این اقدام اسرائیل، به تحلیل بردن توان دولت حماس در نوار غزه بود اما سازمان ملل می گوید خدمات عمومی ارائه شده توسط حماس که هزاران فلسطینی را در استخدام خود دارد، از معدود بخش های اقتصاد غزه است که از رشد اقتصادی برخوردار بوده است.

 

سطح اشتغال استخدام در بخش دولتی در غزه از زمان روی کار آمدن حماس، یک پنجم افزایش یافته است.

 

آژانس امداد و امور پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد (اونروا) در گزارشی می گوید شرکت‌‌‌‌‌ های خصوصی به دلیل منع صادرات در این میان شدیدترین صدمات را متحمل شده اند.

 

کریس گانس، سخنگوی اونروا در بیانیه ای در باره این گزارش گفت روند موجود نگران کننده است و افزود پناهندگان فلسطینی که دو سوم جمعیت یک و نیم میلیونی غزه را تشکیل می دهند، بیشترین لطمه را دیده اند.

 

میزان بیکاری در غزه طی نیمه دوم سال ۲۰۱۰ به ۴۵.۲ رسید که اندکی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۴۵.۷) بهبود یافت.

 

این بهبود به رونق موقت بخش ساخت و ساز بر می گردد.

 

سخنگوی سازمان ملل می گوید اگر هدف اسرائیل از سیاست محاصره، تضعیف دولت حماس بود، آمار مربوط به استخدام در بخش خدمات عمومی، شکست این سیاست را نشان می دهد.

 

اسرائیل می گوید محاصره غزه برای جلوگیری از قاچاق سلاح توسط حماس ضروری است اما سازمان ملل می گوید محدودیت های وضع شده علیه غزه، به منزله مجازات جمعی مردم منطقه است.

 

سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفته است که اسرائیل مخالف اداره غزه توسط حماس و تلاش های آن برای بهبود اوضاع اقتصادی منطقه نیست و تنها از این گروه می خواهد که اسرائیل را به رسمیت بشناسد..

خبرگزاری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا