خبر های جدید

طرابلس هدف بعدی انقلابیون لیبی

طرابلس هدف بعدی انقلابیون لیبی

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر از سوی انقلابیون لیبی در حالی اعلام شده است که آنان درخواست پسر معمر قذافی برای برگزاری انتخابات را رد کردند.

درخواست سیف الاسلام قذافی برای برگزاری انتخابات به سرعت از سوی انقلابیون رد شد. گفته می شود که آمریکا نیز این درخواست پسر قذافی را رد کرده است.

براساس این گزارش، گفته می شود که پیشروی های انقلابیون به سمت طرابلس کُند بوده اما آنان تلاش می‌کنند به سوی پایتخت پیشروی کنند. حملات ناتو نیز تاکنون در خاتمه دادن به فعالیت رژیم قذافی ناکام بوده است.

تلاش انقلابیون برای پیشروی به سوی طرابلس همزمان با افزایش حملات نیروهای وفادار به قذافی بوده است.

یک سخنگوی نیروهای فرانسوی در لیبی در اظهارنظری گفت که انقلابیون در حال کامل کردن پیشروی‌های جدید خود به سوی طرابلس هستند.

وی افزود: اخیرا نیروهای مخالف رژیم قذافی پیشروی هایی را در چند جبهه داشته اند و اکنون در مسیر پیشروی جدید به سوی طرابلس حرکت می کنند.

خبرنگار خبرگزاری رویترز از مصراته گزارش داد که انقلابیون امروز از این شهر به سوی مواضع نیروهای وفادار به قذافی موشک و آتشبار شلیک کردند. دستاوردهای انقلابیون در چند هفته اخیر این نیروها را برای شکست دادن نیروهای قذافی امیدوار کرده است.

انقلابیون همچنین اعلام کردند که حمله اواخر روز پنج شنبه به مواضع آنها از سوی نیروهای قذافی در اجدابیا باعث زخمی شدن ۱۶ نفر از نیروهای انقلابی شد. یک سخنگوی ناتو نیز اعلام کرد که نیروهای ناتو در جریان این حمله علیه انقلابیون نبوده اند.

همچنین گزارشهای رسیده حاکیست هواپیماهای ناتو اواخر روز پنج شنبه حملات خود را به طرابلس از سر گرفتند به طوریکه اواخر این روز صدای هشت انفجار در این شهر شنیده شد.

یک نماینده روسیه در طرابلس نیز گفت که رژیم لیبی بار دیگر اعلام کرده است که خروج قذافی از قدرت یک خط قرمز محسوب می شود و نباید از آن عبور کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین پیشنهاد برای انتخابات در لیبی از سوی پسر قذافی را رد کرد و گفت برای ارائه این پیشنهاد در این مقطع زمانی دیر شده است. مطرح شدن موضوع برگزاری انتخابات از سوی پسر قذافی در حالی مطرح شده است که ناامیدی نسبت به فعالیت های ناتو در لیبی همچنان ادامه داشته و برخی حصول پیشرفت های ناتو در لیبی را کند توصیف کرده اند.

مقامات ناتو اعلام کرده اند که آنها ممکن است در صورت ادامه عملیات‌ در لیبی از منابع کافی برخوردار نباشند. برخی از کارشناسان و ناظران در امور لیبی اعلام کرده‌اند که قذافی به دنبال سوءاستفاده از هر گونه اختلاف میان مخالفان رژیم لیبی است. روسیه و چین نیز در بیانیه ای در مورد حملات هوایی ناتو در لیبی ابراز نگرانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا