خبر های جدید

ساخت بازی کامپیوتری مناسک حج و عمره

 

در حالی که در کشورهای اروپایی روزانه بازیهای مختلف ضد اسلامی طراحی و تولید می‌شود و همین امر باعث خدشه دار شدن احساسات مسلمانان می شود، مسلمانان نیز در تلاش هستند تا انجام راهکارهایی عملی پاسخی محکم به آنها بدهند.

در همین راستا، برای نخستین بار یک طراح عربستانی بازی کامپیوتری آموزش مناسک حج و عمره را طراحی کرد.

خانم لجین بنت خالد سیف‌الدین، عضو هیئت تدریس دانشگاه ام‌القرای مکه، طراح این بازی کامپیوتری گفت: برای نخستین بار است که بازی کامپیوتری آموزش حج و عمره با هدف آموزش در قالب بازی سرگرمی و آموزش طراحی می‌شود.

وی افزود: حج یکی از ارکان اسلام است و طراحی این بازی اکترونیکی در میان هزاران بازی‌های کامپیوتری که تولید می‌شود، مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

طراح بازی کامپیوتری مناسک حج و عمره اظهار داشت: این بازی کامپیوتری سه‌بعدی است و تمامی مراحل مناسک حج را نشان می‌دهد و به سه زبان عربی، انگلیسی و آلمانی است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دیدم سؤال‌های مختلفی برای انجام مناسک حج و عمره برای مردم به وجود می آید، تصمیم گرفتم تا با طراحی این بازی به شکل ساده مناسک حج و عمره را آموزش دهم.

 این بازی به پنچ مرحله تقسیم می‌شود و هر مرحله با مرحله دیگر متفاوت است و برای رفتن از یک مرحله به مرحله دیگر  مدت زمان‌بندی مشخصی دارد.

طراحی این بازی کامپیوتری با استقبال کارشناسان و شرکت‌کنندگان در همایش حج و عمره که هم‌اکنون در دانشگاه ام‌القری مکه در حال برگزاری است، روبرو شد.

به نقل از اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا