خبر های جدید

مخالفان قذافی در نزدیکی طرابلس

مخالفان قذافی در نزدیکی طرابلس

 

مخالفان معمر قذافی اعلام کردند که با حرکت به سوی طرابلس دومین خط مقدم خود را برای در اختیار گرفتن پایتخت لیبی افتتاح کردند.

بر اساس این گزارش، مخالفان معمر قذافی دیکتاتور لیبی اعلام کردند که به حوالی شهر بیرالغنم در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی نزدیک شده و در حال مبارزه با نیروهای رژیم هستند.

 

جمعه الجماتی یک از سخنگویان شورای ملی انتقالی در این رابطه گفت: "بیرالغنم به دلیل اینکه تنها ۳۰ کیلومتر با جنوب شهر زاویه فاصله دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است و دروازه غربی برای ورود به پایتخت لیبی محسوب میشود. "

 

بر پایه این گزارش، در ماههای اخیر بیشتر درگیری‏ها بین نیروهای معمر قذافی دیکتاتور لیبی و انقلابیون این کشور در مناطق شرقی طرابلس به وقوع پیوسته است.

 

با وجود این، در هفته های اخیر درگیریهای شدیدی در کوهستان های نفوسه در غرب کشور لیبی رخ داده است و تنها یک پیشروی از جانب انقلابیون لیبی، رژیم قذافی را مجبور خواهد کرد که نیروهای بیشتری در بخشهای جنوبی و غربی طرابلس مستقر کنند.

 

این در حالی است که رژیم لیبی همچنان مقاومت میکند و موسی ابراهیم سخنگوی دولت این کشور اواخر روز یکشنبه در بیانیهای اعلام کرد که قذافی نماد تاریخی لیبی است و وی بالاتر از هرگونه اقدام سیاسی و بازیهای تاکتیکی است.

 

ابراهیم پیشتر پیشنهاد داده بود که یک دوره گفتگوهای ملی انجام گرفته و همچنین انتخاباتی با نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود.

 

وی در این رابطه گفت: "اگر مردم لیبی تصمیم بگیرند که قذافی باید کشور را ترک کند او این کار را خواهد کرد و اگر تصمیم بگیرند که وی بماند وی خواهد ماند."

 

سخنگوی دولت لیبی ضمن بیان اینکه گروههای مسلح و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) هیچ حقی برای تصمیم گیری در رابطه با آینده لیبی ندارند، تاکید کرد که تا زمانی که حملات هوایی ناتو متوقف نشود، هیچ اقدامی نمیتوان انجام داد.

 

وی در بیانیه خود تصریح کرد: "تا زمانی که ناتو تجاوز خود در لیبی را متوقف نکند، آغاز یک مرحله جدید ممکن نیست؛ آنها ( ناتو) نه نیروی زمینی در لیبی دارند و نه وجهه مردمی."

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا