خبر های جدید

آغاز به کار نبیل العربی به عنوان دبیر کل اتحادیه عرب

آغاز به کار نبیل العربی به عنوان دبیر کل اتحادیه عرب

 

مراسم معارفه دکتر نبیل العربی دبیر کل جدید اتحادیه عرب به جای عمرو موسی امروز شنبه در مقر این اتحادیه در شهر قاهره برگزار می شود تا وی از یکشنبه رسما فعالیت خود را در این سمت آغاز کند.

 

به گزارش نوگرا به نقل از منابع آگاه در اتحادیه عرب، وجیه حنفی که چند روز پیش دوره معاونت وی در امور حقوقی وزارت امور خارجه مصر به پایان رسیده و بازنشست شد، به عنوان رئیس دفتر العربی در اتحادیه عرب فعالیت خواهد کرد.

 

این در حالی است که عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب طی روزهای گذشته نشست مشترکی را به منظور بررسی اوضاع جهان عرب و منطقه خاورمیانه و تحرکات اتحادیه عرب در این زمینه و به ویژه درباره مساله فلسطین و اوضاع سوریه و یمن و لیبی و نشست های آتی سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا در مقر اتحادیه عرب گزار کرد.

 

دکتر نبیل العربی که پس از انقلاب ۲۵ ژانویه مصر به عنوان وزیر امور خارجه مصر آغاز به کار کرده بود با رای کشورهای عضو اتحادیه عرب به عنوان دبیر کل جدید این اتحادیه و جانشین عمرو موسی انتخاب شد.

 

وی طی مدت چند ماهه فعالیت به عنوان وزیر خارجه مصر مواضع شرافتمندانه ای در قبال مساله فلسطین و موضوعاتی همچون بازگشایی گذرگاه رفح و مساله آشتی ملی و پایان شکاف داخلی اتخاذ کرد و بارها بر لزوم لغو محاصره غزه تاکید داشت و موضع رژیم سابق مصر در قبال مساله محاصره غزه و مسدود بودن گذرگاه های غزه را شرم آور و مایه ننگ می دانست.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا