خبر های جدید

احتمال تعویق انتخابات پارلمانی مصر

احتمال تعویق انتخابات پارلمانی مصر

 

یک مقام نظامی مصر اعلام کرد که در پی درخواست‌های گروه‌های سیاسی مبنی بر تاخیر برگزاری انتخابات پارلمانی، این انتخابات احتمالا در ماه نوامبر یعنی دو ماه بعد از زمان تعیین‌شده برگزار می‌شود.

 

یک مقام نظامی مصر از احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی مصر در ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام نظامی مصر روز چهارشنبه اعلام کرد که در پی درخواست‌های گروه‌های سیاسی مبنی بر تاخیر برگزاری انتخابات پارلمانی، این انتخابات احتمالا در ماه نوامبر یعنی دو ماه بعد از زمان تعیین‌شده برگزار می‌شود.

این مقام افزود، ثبت‌نام نامزدها و مقدمات برگزاری انتخابات از ماه سپتامبر آغاز و انتخابات ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

یک مقام نظامی دیگر در خصوص انتخابات تصریح کرد که طبق برنامه کاری شورای عالی نیروهای مسلح، اقدامات لازم در زمینه انتخابات از ماه سپتامبر آغاز می‌شود ولی این عمل موید برگزاری انتخابات در ماه سپتامبر نیست.

روزنامه الاهرام نیز گزارش داد که در دیدار روز سه‌شنبه هیات کابینه دولت مصر و جوانان انقلابی این کشور، انقلابیون، بی‌طرفی وزیران جدید و عدم وابستگی آنها به احزاب خاص را خواستار شدند.

در این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید، جوانان «25 ژانویه» از «عصام شرف» نخست‌وزیر مصر خواستند که ۱۱ تن از وزیران کابینه و در راس آنها «عمرو عزت سلامه» وزیر آموزش عالی را برکنار کند و انقلابیون همچنین «عمرو حمزاوی» را برای تصدی پست وزارت امور خارجه به عصام شرف پیشنهاد کردند.

نخست وزیر مصر نیز که در این دیدار حضور داشت از جوانان انقلابی خواست که لیست افراد پیشنهادی خود را برای این ۱۱ وزارت‌خانه امروز (چهارشنبه) تقدیم کنند و اشخاص پیشنهادی برای هر وزارت‌خانه کمتر از ۳ تن نباشد.

همچنین عصام شرف از آنها خواست تا با در نظر داشتن مسائل امنیتی مکان پیشنهادی خود برای برگزاری دادگاه محاکمه «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری سابق مصر را به کابینه ارائه کنند.

از سوی دیگر کمیته هماهنگی انقلاب مصر روز سه‌شنبه موافقت خود را با دادن یک مهلت زمانی خاص به عصام شرف اعلام کرد و از همه تحصن‌کنندگان در میدان «التحریر» و دیگر میادین خواست تا به اموال عمومی و زیر ساخت‌های اساسی شهر آسیب وارد نکنند و میدان التحریر را خالی کنند.

این در حالی است که عصام شرف از معترضان برای اجرا و عملی کردن درخواست‌های آنها وقت بیشتری خواسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا