خبر های جدید

گفتار مرشد عام اخوان المسلمین در مراسم افطار سالیانه+ فیلم

محمد بدیعمتن گفتار مرشد عام جماعت اخوان المسلمین در مراسم افطار سالیانه

ترجمه: شمس الدین ابراهیمی

بسم الله الرحمن الرحیم

اما بعد:

رمضان آزادی در این سال آمده است تا در ما روح تلاش را برای حرکت کشور و امت مان بدمد تا مصالح کشور را بر مسائل حزبی و گروهی خاص برتری دهیم و از ارزش ها و روح انقلاب مبارک ژانویه بهره مند گردیم و در راس  آن یک پارچگی و وحدتی که به اذن خدا راز نیرو و پیروزی ما باقی خواهد ماند بعنوان افراد و جماعات و احزاب و هیئت ها آن را پاس بداریم. همه ما مصری هستیم و بر ما حقوق و تکالیفی است و همه گی ما به احترام اراده مردم و انتخابش انجام وظیفه میکنیم. و از انچه که مردم نمیخواهند رویگردانیم. و به روش و قواعد دمکراسی در مدیریت اختلافات فکری و سیاسی  و به دور از غلو و تک روی و خیانت و فساد پایبندیم.

 

آقایان محترم و خانم های گرامی

اخوان المسلمین از زمان آغازش تا کنون به همراه سایر گروه های ملی آزادیخواه در این انقلاب مشارکت نمود و شعارشان همیشه این بود که ما با مردم و ملت مان هستیم. نه از آن کوتاه می آییم و نه از آن فاصله میگیریم. با تمام شجاعت و باور آنچه از جانب نظام ستمگر سابق بر ما گذشت را متحمل شدیم  که بیش از چهل هزار نفر از اعضای اخوان را در سی سال گذشته زندانی نمود  سال های متمادی را در زندان های دیکتاتور مخلوع گذراندند به اضافه مصادره املاک و خانه ها و دارایی های خصوصی افراد.  در برابر این سرکشی نظام به همراه تمام هم وطنان مخلص  استقامت کردیم و در انتظار اجر و پاداشی از جانب خداوند باقی ماندیم مصلحت وطن را بر مصالح خصوصی مان ترجیح دادیم. با باور و یقین به نصرت خدای رب العزه برای مظلومین که خداوند فرموده است قسم به عزت و جلالم نصرتت میکنم و لو بعد از زمانی و باور به قول پیامبر صلی الله علیه و سلم که همانا خداوند  به ظالم مهلت می دهد اما وقتی که گرفت دیگر رستگار نمیشود.

 

ما با تحمل رنج ها و مصیبت ها بر هیچ کس منت نمیگذاریم و خواهان تشکر و قدردانی هم از کسی نیستیم و این فداکاری تکلیف شرعی و ملی ماست که آن را برای رضای خدا و محبت وطن و مردم انجام دادیم. و ما همیشه رهرو قول امام شهیدمان حسن البنا هستیم که فرمود و دوست داریم که قوم ما بدانند ( تمام مردم قوم ما هستند) اینکه برای  ما از جان ما عزیزترند و اینکه دوست داریم این جان ها فدای عزت شان شود و به عنوان هزینه و بهای مجد و کرامت و دین و آرزوهای امت جان های خویش را نثار کنیم.

 

خداوند خواست که این جهاد طولانی با موفقیت ثمر دهد بعد از مبارزه ای که ما به همراه تمامی فرزندان مصر در انقلاب بزرگ ژانویه داشتیم. به همین دلیل مناسب نیست که آن را به گروه و یا حزب و گرایش خاصی محدود کنیم و یا اینکه از شان و نقش هر کدام در این انقلاب مبارک بکاهیم.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

همه نیروها و گروه ها و رموز مصر در این حماسه شریک و صاحب امتیاز هستند. و همه ی ما در بدست آوردن این پیروزی بزرگ بر استبداد با هم مشترکیم. و همچنین همه ی ما بعنوان مصری در آبادانی و پیشرفت مصر مسئولیت داریم. و هیچ گریزی نداریم از اینکه در حرکت مصر به سوی آینده ای آرام و ایمن با یکدیگر همکاری نماییم. و اینکه در برنامه ریزی ها و وسائلی که ما را برای خروج از این مرحله ی انتقالی به سوی صلح و آرامش رهنمون میشود مسابقه دهیم. آن چه که ما را در این راستا یاری می کند دولت و تشکیلاتی است  که به قانون احترام بگذارد و حقوق همه ی فرزندان کشور را به رسمیت بشناسد. و در پیشاپیش آن حق هم میهنی و آزادی اندیشه است ما باید با تمام کوشش و توان برای بازسازی آنچه که رژیم سابق در طی ده ها سال نابود ساخته است تلاش نماییم. و از حذف افراد و گروه ها و ترور شخصیت ها و افزون خواهی و تندروی و مجادلات بی ارزش که دل ها را در تنگنا قرار می دهد و صفوف متحد را متفرق می سازد دوری کنیم.

 

 برادران و خواهران   حضار محترم

این آرزویی که در پی آنیم با تسریع در استقرار وضعیت کشور و سرعت در انتقال قدرت از مجلس نظامی حاکم به حکومتی مدنی و منتخب مردم امکان پذیر است که طبق جدول زمانی که آنرا بیانیه قانون اساسی مشخص کرده است عمل شود تا اینکه قدرت به مردم باز گردد.

بسیار ضروری مینماید که اختلافات  ایدئولوژیکی و سیاسی را کنار بگذاریم و توان های متفاوت ملت را برای آنچه که بر آن متفقیم جمع کنیم که به فضل خدا بسیار است و مشغول شدن در آن برای همه ی مردم مان اهمیت دارد.و تلاش مشترک برای ایجاد کمیته هایی برای حل مشکلات روزانه مردم از فقر و بیکاری و پایین بودن سطوح آموزش و سطح خدمات عمومی و بالا بودن میزان بیماری ها و رکود اقتصادی و گردشگری و غیره مشکلات فراوانی است که نیازمند تلاش تمامی مصریان است که هر کدام به اندازه توان و امکاناتتش برای حل مشکلات و غلبه بر آن باید تلاش نماید این در راستای اجرای دستور خداوند است  که می فرماید: « و تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان» در کارهای خیر و نیکی همکاری نمایید و از همکاری در گناه و بدی ها بپرهیزید.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

مصر همواره سرزمینی برای همه ی مصریان با هر اندیشه و گرایشی بوده است مسلمان و مسیحی همه و همه در وحدت کامل به سر برده اند با هر دینی که داشته اند – اخلاق و زیربناهای حقیقت و عدالت و ارزش های برادری انسانی – نمادی بزرگ برای زندگی صلح آمیز و حامی بزرگی برای فاصله گرفتن از فتنه های قومی و مذهبی بوده است این وحدت ملی همه دسیسه های دشمنان را که خواسته اند با بازیچه قرار دادن مذهب، پیوند استوار امت را پاره کنند، خنثی نموده است مصریان در میدان تحریر کاری کردند که در آن نوای قدس مسیحایی با نماز جمعه اسلامی در هم آمیخت و برای اولین بار در تاریخ بود که خطیب جمعه میگفت ای مسلمانان و مسیحیان!

 

و این بر همه ی ما واجب میکند که از این روح ملی جامع محافظت نماییم و برای به هم پیوستن صفوف ملی و دوری از نیرنگ بازی های تفرقه انگیز و فتنه گر تلاش کنیم. و از همین جا میگوییم که اخوان المسلمین از دعوت به وحدت صفوف آرام نمیگیرد و از تمام مصری ها و با هر اندیشه ای برای مشارکت و همکاری در تمامی امور بخاطر اهمیت دادن به کشور دعوت بعمل می آورد تا مصر موقعیت واقعی اش را که در عهد نظام سابق از دست داده دوباره به دست آورد.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

زنان مصری به همراه پدران و برادران و همسران و فرزندان شان در جهادی طولانی و در گذر زمان مشارکت نموده اند انقلاب بزرگ ۲۵ ژانویه مجالی بود تا زن مصری عظمتش را نشان دهد وقتی که زنان و مردان، دختران و پسران مصری فریاد سقوط ظلم و ظالمین را در کل میدان ها سر میدادند.

 

آنها بطور کامل مسئولیت خویش را که بخشی از انقلاب مبارک مصر بود بر عهده گرفتند و سهم شان را با تقدیم تعدادی از شهدا و مجروحین زن در این رویارویی ها ادا نمودند. همچنین تا سقوط نظام سابق از ترک میدان ها سرباز زدند. و اثبات نمودند که زن مصری در فهم و درک و بخشش و وطن دوستی پیشگام است. و جدیت دارد که وظیفه اش را بطور کامل و بدون نقص در زندگی عمومی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی و در همه ی عرصه ها ایفا نماید.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

همانا انقلاب مصر پرده از حقیقتی که به آن ایمان داشته و داریم برگرفت، حقیقتی که بر آن اصرار داریم و آن اینکه ویژگی های سلامتی و صحت همچنان در جان همه فرزندان امت قوی و فعالند جوانانی با پدرانشان بودند که شعله های انقلاب و حاملین پرچم آن و نماد بیداری و حرکت آن بودند. و همه گی با هم برای امتشان راهی برای آزادی و عظمت گشودند و جامعه نیز به آن پاسخ گفت. و این حماسه زیبای مصر در دنیا تا سال های طولانی باقی خواهد ماند تا جهان از ان درس بیاموزد که جوانان با تمام نیروهای مردمی با درک و فهمی بی نهایت ظاهر شدند. آنان از صلح آمیز بودن انقلاب بزرگ حفاظت نمودند و تصویری نوین و زیبا را در میدان تحریر و تمامی میدان ها و خیابان های مصر به نمایش گذاشتند و آن اماکن را پس از حضور میلیونی شان پاک و درخشان ترک نمودند.

 

مسلما کشور در آینده به این جوانان امیدی بزرگ بسته و بر تمامی نیروهای سیاسی و اجتماعی لازم است که به ایشان توجه نمایند و تلاش کنند که جوانان را در موسسات ملی و قومی و مدنی و حزبی مشارکت دهند تا نوآوری ها ی شان را برای خدمت به اهداف کشوری که دوستش می دارند ارائه نمایند.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

همانا مصر انقلابی نسبت به قبل تغییر نموده و به یاری خداوند دیگر به بازی های دوران گذشته که نظام سابق بر اساس آن حکومت می کرد و نقش منطقه ای و بین المللی مصر را نابود ساخته بود باز نمی گردد و دخالت های خارجی در امورش را نمی پسندد و هیچ دستوراتی را از هیچ قدرتی نمی پذیرد. و تمام جهان شاید به این درک رسیده باشد که مصر به اذن خداوند جایگاهش را بدست خواهد آورد بدون اینکه با کسی دشمنی ورزد. ما دست مان را به نشانه صلح بسوی همه کشورهای جهان دراز می کنیم.

 

تغییرات بزرگی در تمام عرصه های مصر ایجاد شده و همانا ملت صاحب جایگاهی بلند گردیده است و هرگز اجازه نخواهد داد که مصر تابع هیچ نیروی خارجی باشد و مصر به اذن خداوند جایگاه و موقعیت ملی خاصی در تمام قضایای امت عربی و اسلامی خواهد داشت و در راس آنها قضیه محوری مان، مسئله فلسطین سرزمین عربی و اسلامی و مقدسات اسلامی و مسیحی آن خواهد بود تا اینکه آزادی اش کامل گردد و پرچم فلسطین مستقل  در چهار گوشه قدس شریف که به اذن خداوند پایتخت دولت فلسطین آزاد خواهد بود به اهتزاز در آید.

 

و به همین مناسبت به مردم صبور و مقاوم و مجاهدمان در فلسطین ماه مبارک رمضان را تبریک میگویم و از تمامی گروه های فلسطینی دعوت میکنم که بر وحدت صفوف و اجرایی کردن آنچه که بر آن در قاهره اتفاق نمودند پای فشارند تا اینکه آرزوی برپایی دولت مستقل فلسطینی به اذن خداوند تحقق پذیرد.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

همانا بهار انقلاب های عربی که ما شاهد آن هستیم برای امت ما مژده خیر است و دلیلی صحیح بر این است که امت زنده است و نمی میرد و دعوت میکنیم  از همه حکام امت، که بسوی مردم شان باز گردند و تغییر و اصلاح را بدست و اراده خودشان تحقق بخشند قبل از اینکه بر خلاف خواست انها این کار صورت گیرد و آنها در دسته طغیانگران تاریخ قرار گیرند و در این مسیر اخوان المسلمین از نظام های حاکم در هر یک از کشورهای سوریه، لیبی و یمن میخواهد حالا که خواست مردم آنها را از مشروعیت انداخته  قدرت را به مردم شان تسلیم نمایند بخاطر پاسداری خون هایی که بخاطر آزادی ریخته شده است.

 

همانا زمان زمان ممتاز بودن ملت هاست و دیگر راهی برای نظام های فردی و استبدادی که نظام های ساقط شده ای هستند باقی نمانده است و بر آنها لازم است که قدرت غصب شده را به صاحبان اصلی آن که مردم هستند برگردانند.

 

برادران و خواهران   حضار محترم

اگر رمضان امسال به فضل خداوند با آزادی و کرامت همراه بود بدرستی که همچنین عدالت و برابری را نیز به ارمغان آورد. چند روز قبل حاکم مخلوع را در قفس اتهام با معاونان بزرگش مشاهده نمودیم و این گامی است که یقین ما را محکم میکند به اینکه خداوند فرمانروایی را به هر کس که بخواهد می دهد و از هر کس که بخواهد میگیرد. و اینکه خداوند به ستمگر مهلت می دهد تا اینکه او را می گیرد و دیگر فرصتی به او نمی دهد. محاکمه آنان خود دلیل بر تغییر اساسی در حیات مصریان است اکنون این ملت است که صاحب قدرت شده و اراده ملت است که حکام گذشته را به محاکمه کشیده اکنون دیگر هیچ کس فوق قانون نیست و بلکه قانون بر همه سیادت دارد. اکنون مصر از قبول هر گونه فشار خارجی سر باز می زند. مردم مصر مردمی متمدن هستند که بر قانون نمی شورند و از چهارچوب آن خارج نمی شوند و قضاوت را به تحقق قصاص عادلانه است بطوری که این محاکمه عبرتی خواهد بود برای همه ی طغیانگران دیکتاتور فاسد. و همچنین شفایی خواهد بود برای دلهای خانواده های شهدا و تمامی ستمدیدگان.

 

مهمانان گرامی!

در مورد مسئولیت مان درباره مصر و آینده آن از خدا بترسیم و انقلاب و دستاوردهایش را محافظت نماییم و برای رشد و عظمت آن تلاش کنیم و از اینکه منتظر رسیدن به منصب های زودگذر و یا دستاوردهای زمانی بی ارزش باشیم دوری کنیم پس کشور و هموطنان و مصالح آن دو ماندگارتر و اولی ترند.

در پایان از همه گی شما بخاطر تشریف فرمایی امروزتان و اینکه دعوت افطارمان را پذیرفته اید تشکر فراوان تقدیم میدارم در محضر شما خوشحالی و سعادت ما افزون گشت  و با این حضور شما انقلاب مصر درس گرفت  که ما اگر چه برداشت های متفاوت و روشهای گوناگون فکری داریم اما ما بخاطر محبت مصر و عشق به آن و محبت مردم بزرگوارش یکپارچه ایم.

خدا از ما و شما اعمال صالح مان را قبول نماید و بر روزه رمضان و قیام آن یاری مان کند و از ما بپذیرد و مصر و امت عربی و  اسلامی و تمام عالم را از هر بدی و پلیدی حفظ نماید و و آزادی و امنیت و استقلال را به مردم سوریه و یمن و لیبی بازگرداند.

وکل عام وأنتم بخیر وصل اللهم على سیدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم.

والله أکبر ولله الحمد

صفحه عکس هار مراسم       صفحه فیلم های مراسم       

 

یک دیدگاه

  1.  

    سلام علیکم ممنون از این مطلب براستی که قشنگ بود مخصوصا که عکس و فیلم هم داشت

    با تشکر ویژه از آقای ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا