خبر های جدید

نماز عید در مصر: مصر اسلامی خواهد ماند

نماز عید در مصر: مصر اسلامی خواهد ماند

فارس: ملت مصر امروز پس از سه دهه اولین نماز عید فطر خود را بدون مبارک و رژیمش برگزار کردند.

خطبای نماز عید فطر مصر در خطبه‌های عید بر موضوعاتی چون حفظ هویت اسلامی و قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و همچنین کمک به قحطی‌زدگان سومالی تاکید کردند.

شیخ مظهر شاهین که به خطیب انقلاب مصر معروف است، امروز در مسجد عمر مکرم در میدان التحریر در خطبه‌های خود گفت که این اولین عیدی است که ملت مصر پس از سه دهه بدون مبارک و رژیمش برگزار می‌کند و این ملت به هیچ قیمت به گذشته بازنخواهد گشت.

شاهین همچنین افزود: ‌ما برای انقلاب‌مان و تحقق خواسته‌هایمان نماز می‌خوانیم و برای این‌که انقلاب مصر به پیروزی برسد باید وحدت خود را حفظ کنیم.

وی ضمن درخواست از مسئولان کنونی جهت بنای مصری مستقل و خودکفا در تمام عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی تاکید کرد که مصر هیچ‌گاه نیازی به کمک‌های آمریکا ندارد.

شاهین خطاب به رژیم صهیونیستی گفت که سران اسرائیل بدانند،‌ مصر بعد از انقلاب،‌ مانند مصر قبل از انقلاب نیست.

اما شیخ صفوت حجازی در خطبه‌های نماز عید فطر که در نزدیکی دانشکده آمریکایی مصر سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد که جایگاهی که بر روی آن ایستاده و خطبه می‌خواند،‌ از آن جریان یا جناح خاصی نیست بلکه متعلق به تمام ملت مصر است.

 وی خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت که ملت مصر دوباره چون دید واحد از جای برخاسته و با قاطعیت به هر تجاوزی پاسخ خواهد داد.

این درحالی است که نمازگذاران التحریر پس از نماز به سوی سفارت اسرائیل در قاهره تظاهرات کردند.میزان تولید نفت لیبی از ۱.۶ میلیون بشکه در روز به کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. شرکت انی همچنین بخش مهمی از گاز مورد نیاز ایتالیا را از طریق لیبی تامین می کند.

پائولو اسکارونی رییس شرکت انی تاکید کرد که این شرکت آماده عرضه فرآورده های نفتی مورد نیاز لیبی است.

وی افزود: بیش از ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا وضعیت تولید نفت لیبی به حالت عادی و طبیعی بازگردد.

برگرفته از فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا