خبر های جدید

سیسی: هدف نخست انقلاب مخالفت با فاشیست دینی و تکروی در قدرت بود

سیسی: هدف نخست انقلاب مخالفت با فاشیست دینی و تکروی در قدرت بود

انور بن محمد قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در توئیتی به مناسبت چهارمین سالگرد “انقلاب ۳۰ ژوئن” مصر نوشت: “انقلاب” مردم مصر ایستگاه مهمی در بازگشت توازن به مصر به شمار می‌آید. قرقاش تاکید کرد که توطئه چینی خارجی و حزبی علیه مصر و متوسل شدن به خشونت و تروریسم توسط اخوان المسلمین در مقابل اراده مردم در هم شکست؛ فصلی تاریک که انقلاب به آن پایان داد.

وی افزود: هیچ عرب مخلصی نیست که از ثبات و موفقیت مصر و عزت‌مندی آن خوشحال نشود. ما بدون موفقیت مصر و بدون ثبات و پیشرفت آن نخواهیم توانست فضای مثبت عربی را حفظ کنیم.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنانی به این مناسبت خاطرنشان کرد: این انقلاب آغازی برای بازگرداندن نقش فعال مصر و رویارویی آن با کشورهایی بود که خواهان تخریب‌ها از طریق حمایت مالی و پشتیبانی از تروریسم و گروه‌های تروریستی بوده‌اند.

سیسی همچنین بر اقدامات مصر برای حفظ حاکمیت و تمامیت اراضی خود و بازسازی نهادهای ملی‌اش از طریق پشتیبانی کشورهای برادر تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: انقلاب ۳۰ ژوئن هدفش رویارویی با کشورهای حامی گروه‌های تندرو بود و نیت‌های  پنهان برخی از کشورهای برادر چهره واقعی خود را نشان داد.

سیسی تصریح کرد که هدف نخست انقلاب مخالفت با فاشیست دینی و تکروی در قدرت بود. وی تاکید کرد که مردم مصر نسبت به دشمنان خود آگاهی بیشتری پیدا کرده‌اند.

منبع: پارس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا